کد خبر: ۷۷۴۵۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۲۰
در شبکه جهانی سحر

قابهای خالی به پایان راه نزدیک می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صداگذاری سریال داستانی «قابهای خالی»‌ سیمای آذری شبکه جهانی سحر از نیمه گذشت.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آفتاب، مراحل پس تولید این سریال به تهیه‌کنندگی «ایوب دانشور» و «مرتضی احمدی هرندی» که در 20 قسمت 30 دقیقه‌ای تنظیم شده دردست انجام است.

هرندی برای قاب‌های خالی علاوه بر این،‌ هم بازنویسی فیلمنامه‌ای که بهزاد عشقی نگاشته و هم کارگردانی و تدوین «قابهای خالی» را به عهده دارد و تاکنون صداگذاری دوسوم از کار که توسط اکبر توکلی انجام می‌شود را هدایت کرده است، ضمن ایکه کار ساخت موسیقی سریال نیز به تازگی توسط محمدمهدی گورنگی آغاز شده است.

«قابهای خالی» داستان خلاءهایی است که در زندگی فردی و اجتماعی سه نسل از زنان سرزمین ما سرک می‌کشند. «مارال» 25 ساله و فارغ‌التحصیل رشته نمایش، به همراه نامزدش فریدون درگیر و دار روی صحنه بردن یک تئاتر جدید است، اما رابطه عاطفی او و فریدون با ورود زنی به نام نازنین، دچار خلل می‌شود، با بیماری سولماز مادربزرگ سالخورده مارال که سینه‌اش گنجینه‌ای از خاطرات تلخ و شیرین و زندگی‌ای پرفراز و نشیب است، مارال به گذاراندن وقت بیشتری با مادربزرگ و مرور خاطره‌های او سوق داده می‌شود.

روایت زندگی سولماز به سال 1304 بر می‌گردد، زمانی که با شدت‌گیری تاثیر حاکمیت بلشویکها بر زندگی مردم و مهاجران ایرانی مقیم قفقاز، جمال و خانواده‌اش از بادکوبه (باکوی امروزی) به رشت عزیمت کرده و در منزل برادرش کمال و همسر او انیس ساکن می‌شوند. سولماز در این زمان دختربچه‌ای 6 ساله است که در کوران حوادثی که برای خانواده‌اش رخ می‌دهد، از جمله متهم شدن پدرش به جاسوسی و فشارهای امنیتی آن دوره برای او، تقابل و حسادت‌های زنانه زن عمو انیس که به خاطر فرزنددار نشدنش عرصه را برای «گلین» مادر سولماز تنگ می‌کند و .... ماجراهای غم‌انگیزی که در سالهای کودکی و نوجوانی‌اش رخ می‌دهند رشد می‌کند و می‌بالند، و در زیباترین روزهای بهار زندگی‌اش سولماز زن جوانی است که قصه روزگار به صحنه تئاترش کشانده و به این ترتیب او در این سالها عنوان اولین بانونی بازیگر تئاتر ایران را هم کسب می‌کند، اما روزگار برای سولماز خوابهای آشفته دیگری هم دیده است.

تصویربرداری سریال «قابهای خالی» در شهرهای گیلان، لنگرود، و تهران صورت گرفته و داریوش ارجمند، ناصر هاشمی، نیکو خردمند، سمیرا سیاح، آتش تقی‌پور، شمسی فضل‌اللهی، محمود مقامی، مجید حاجی‌زاده و مهدی امینی‌خواه از جمله بازیگران این مجموعه داستانی هستند که در کنار تارا سلیمانی، حوریه امیری، صادق توکلی، شهرزاد کمال‌زاده، اکبر مولایی، فرشه مصطفایی، ساقی زینتی، ولی اویسی، باران زمانی، رضا میرمعنوی، ساناز کمالوند، نسیم ناطقیان، ونسرین دولت همچنین ترلان پروانه که به عنوان بازیگر خردسال این مجموعه را همراهی کرده،‌ به ایفای نقش پرداخته‌اند.

عوامل تولید سریال «قابهای خالی» عبارتند از: مدیر تصویربرداری: سیدجواد خاتمی،‌تصویربردار: سیدوحید شاهچراغ، نورپرداز: سیدسعید شاهچراغ، طراح صحنه: غفار رضایی، طراح گریم: بابک شعاعی، مدیر تولید: محمدحسین طالبی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: مسعود عسگری، منشی صحنه: شیدا سجادیان،‌ جلوه‌های ویژه: عظیم محمدی و عکاسان: سارا اردبیلی و حسین شمس.

پیش‌بینی می‌شود مراحل صداگذاری و ساخت موسیقی مجموعه داستانی «قابهای خالی» اوایل مردادماه به اتمام رسیده و پس از آن بلافاصله وارد مرحله دوبله شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین