کد خبر: ۷۷۴۶۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

اختصاص اعتبار ۱.۵ میلیون یورویی برای فعالیت‌های هسته‌ای در مدارس

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از سازمان انرژی اتمی برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و گفت: از اواخر خرداد با استفاده از برترین پروفسوری جهان برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بین‌المللی داده می‌شود.
اختصاص اعتبار ۱.۵ میلیون یورویی برای فعالیت‌های هسته‌ای در مدارس
آفتاب‌‌نیوز :

یوسف نوری روز پنجشنبه ۱۲ خرداد ماه در نشست بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان کمبود نیروی انسانی را بزرگترین و مهمترین چالش دانست و افزود: امسال ۳۸ هزار و ۸۱۳ معلم از طریق آزمون استخدامی از طریق ماده ۲۸ جذب آموزش و پرورش می‌شوند.

نوری با اشاره به جذب حدود ۱۵ هزار نیروی آموزشی ابتدایی بیان کرد: با توجه به اینکه سال چهارم دانشگاه فرهنگیان هستیم، برای آن‌ها کارورزی گذاشتیم تا در سالتحصیلی جدید سر کلاس درس حاضر شوند.

وی گفت: امسال علاوه بر فارغ التحصیلان آموزش و پرورش، حدود ۶۰ هزار نیروی انسانی اضافه شده، در حالیکه سال‌های گذشته این اتفاق نمی‌افتاد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمک مجلس و دولت در اختصاص بودجه آموزش و پرورش بیان کرد: بودجه امسال ۱۳ درصد رشد داشته و حداقل حقوق‌ها افزایش یافت و ۲۵۰ هزار نفر با افزایش حقوق ۵۷ درصدی را شامل می‌شود.

نوری با بیان اینکه مشکلات بیمه و راهیان نیز در دست پیگیری و اقدام است، تصریح کرد: در بودجه امسال قدرت مانور بیشتر است، اما نتوانستیم به واسطه پرداخت حقوق‌ها سرانه پرداخت کنیم، در حالیکه سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان سرانه پرداخت کردیم.

وی همچنین درباره اجرای طرح رتبه بندی معلمان تاکید کرد: رتبه بندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده و دولت و مجلس برای اجرای این طرح یکی شدند و این اطمینان خاطر را به معلمان می‌دهیم که طرح اجرا خواهد شد. دولت پای کار است و اتفاقات خوبی در این حوزه رخ خواهد داد.

وی با اشاره به همت خوب دولت، مجلس و شورای نگهبان برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان، خاطرنشان کرد: حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که در حال حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای یک و نیم سال رسید.

نوری در بخش دیگری گفت: هنوز اسیر برگزاری کنکور هستیم، در حالیکه کنکور پذیرش دانشگاهی است و نظام پذیرش باید از نظام آموزش جدا شود. قصد داریم کنکور را تشریحی و سه ساله کنیم و ضریب آن را قطعی بین ۴۰، ۵۰ و ۶۰ درصد قرار می‌دهیم و به جد دنبال این کار هستیم.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ساخت و ساز‌ها از سفر دولت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان علاوه بر بودجه‌هایی که خودمان گرفتیم، اختصاص یافت و در بخش خیرین نیز اعتباراتی گذاشتیم که خیرین تعهد دوبرابری می‌گذارند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سرعت مهاجرت، رشد جمعیت، فرسودگی مدارس و سایر موارد اجازه نمی‌دهد که به درستی به ساخت و ساز‌ها برسیم، به گونه‌ای که در ۶ ماه گذشته پروژه‌های عمرانی در سفر دولت ۲ برابر شده و باید روش‌های دیگری طراحی شود.

وی با تاکید بر لزوم استفاده درست از فضای اردوگاه ها، گفت: فضای فیزیکی هنرستان‌های کشور حدود پنج هزار و ۷۰۰ هکتار است که تنها از یک هزار هکتار آن استفاده می‌شود.از این فضا باید برای فعالیت دانش بنیان‌ها استفاده شود و افراد متدین باید در این زمینه سرمایه گذاری کنند تا دانش آموزان مهارت‌های لازم را کسب کنند.

وی از اختصاص ۱.۵ میلیون یورو اعتبار از سازمان انرژی اتمی برای فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌ای در مدارس خبر داد و اظهار کرد: از اواخر خرداد با استفاده از برترین پروفسوری جهان برای معلمان زیست دوره‌های آموزشی برگزار و گواهی بینالمللی داده می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به انجام آموزش در محیط بلاکچین گفت: امروز زمان مشق نوشتن دانش آموزان نیست و با توجه به شعار سال باید به سمت فعالیت‌های دانش بنیان برویم.

نوری در ادامه از تجهیز ۱۳ هزار چشمه سرویس بهداشتی مدارس و تکمیل آن‌ها در سالتحصیلی جدید خبر داد و افزود: ۱۲ هزار مدرسه در سطح کشور به صورت کانکسی، خشتی و سنگی است که با کمک خیران در حال نوسازی آن‌ها هستیم.

وی بر لزوم انجام فعالیت‌های قرآنی و کار‌های پرورشی در مدارس تاکید کرد و گفت: اجازه دهید دانش آموزان از سر کلاس درس به بیرون بروند و با فضای بیرون و محیط اطراف خود آشنا شوند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید نظام آموزشی را تربیتی کنیم، تاکید کرد: تغذیه دانش آموزان حذف شده بود که از بتدای سالتحصیلی جدید برقرار می‌شود.یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای کرونا گرفتیم تا کلاس‌های جبرانی در مجتمع‌های آموزشی و پرورشی برقرار شود که از دوشنبه آغاز خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین