کد خبر: ۷۷۴۶۴۶
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶
نباید بعد از هر بار خرید، قیمت‌ها افزایش یابد

امام جمعه اهواز: در فروشگاه‌ها «هزار کالا» افزایش قیمت داشتند

امام جمعه اهواز گفت: «در مساله گرانی‌ها به رئیس جمهور گفتم که عنوان شد یارانه شش تا هفت قلم حذف می‌شود، اما در چند فروشگاه بزرگ اهواز رفتم و سوال کردم چند قلم از کالاها دچار تورم شدند که عنوان کردند ۳ هزار قلم دارند که یک هزار قلم افزایش قیمت داشته‌اند. به رئیس جمهور گفتم گرانی یک نکته و گران‌فروشی یکی دیگر از نکات است. مردم انتظار دارند کالایی که گران شده ثابت بماند نه بعد از هر بار خرید، قیمت‌ها افزایش یابد که رئیس جمهور نیز بر این موارد تاکید داشت.»
امام جمعه اهواز: در فروشگاه‌ها «هزار کالا» افزایش قیمت داشتند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۱۳ خردادماه) با تاکید بر لزوم اخلاق مداری در محیط خانواده و اجتماع اظهار کرد: اگر احیانا فردی نسبت به همسر بداخلاقی می‌کند، حواسش باشد اعمالش زیر سوال می‌رود.

وی افزود: باید همیشه اخلاق خوبی داشته باشیم و اگر مقداری بداخلاقی هم وجود داشته باشد باید برای اصلاح آن تلاش کرد اما مقداری که می‌ماند هم نباید موجب شود انسان فورا به فکر جدایی بیفتد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با تاکید بر الگوگیری از زندگی ائمه اطهار(ع) گفت: چه تعداد از همسران اهل بیت مطابق میل‌شان رفتار کرده‌اند؟ داستان امام حسن مجتبی(ع) و همسران پیامبر(ص) باید مطالعه شود تا از این موارد مطلع شد اما چه می‌شود که در زندگی این افراد طلاق مطرح نیست؟ روایت جعلی نسبت به اهل بیت(ع) وجود دارد اما قطعا دروغ است زیرا با طلاق عرش الهی می‌لرزد.

امام جمعه اهواز با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بیان کرد: امام(ره) بسیار گردن ما حق دارد؛ درست است که در طول تاریخ سختی می‌کشیم اما این سختی‌ها برای دین ارزش دارد؛ تنها در پنج شش سال اول انقلاب در انگلستان ۶ تا ۷ میلیون نفر و در نیجریه ۱۵ میلیون نفر شیعه شده‌اند و در کشورهای اسلامی در مجموع بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر شیعه هستند که این کار در سایه انقلاب اسلامی انجام شده است و زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرده‌ایم.

موسوی‌فرد با اشاره به شخصیت بزرگ امام(ره) افزود: ویژگی‌های ایشان به گونه‌ای است که باید قرن‌ها بگذرد تا کسی همانند ایشان پیدا شود. بعد از غیبت صغرای امام زمان(عج) بین علما کسی این گونه که همه ویژگی‌ها را در خود جمع کرده وجود ندارد. بعد از ایشان، مقام معظم رهبری است و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق تبعیت از امام خامنه‌ای را بدهد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به در پیش بودن هفته حج اشاره کرد و گفت: هر کدام از کسانی که امسال موفق می‌شوند مناسک حج را انجام دهند، نماینده‌ای از مکتب حیات‌بخش تشیع هستند و باید آنجا آبروی امام صادق(ع) و اهل بیت(ع) را حفظ کنند. نماز اول وقت این افراد باید زبانزد باشد و از طرف دیگر، بعد از برگشت نیز باید رفتارشان تغییر کند.

امام جمعه اهواز با اشاره به سفر رئیس جمهور به آبادان بیان کرد: در پی حادثه متروپل، مردم و نیروهای جهادی در صحنه بوده‌اند. از اقصی نقاط کشور مسئولان در میدان آمدند. رئیس جمهور در آبادان حضور پیدا کرد تا این امر مهم را پیگیری کند زیرا جان مردم برای مسئولان مهم است.

موسوی‌فرد عنوان کرد: رئیس جمهور تاکید کرد بقایای ساختمان بر اساس دستور مهندسان، تدریجی یا دفعتا تخریب شود. البته تا صبح امروز پنج تا شش نفر زیر آوار بودند و مابقی از زیر آوار خارج شدند گرچه برخی ادعاهای دیگری دارند که ثابت نمی‌شود. در پی این حادثه، ۳۷ نفر جان دادند که سه نفر مجهول‌الهویه هستند. تعداد قابل توجهی نیز مصدوم بودند.

وی افزود: یکی از خانواده‌های بازماندگان چهار عزیز از دست داده است که با حضور رئیس جمهور به منزل این خانواده رفتیم. البته قبلا نیز در منزل این خانواده حضور پیدا کردم.

امام جمعه اهواز گفت: دغدغه مردم این است که انتظار خانواده‌هایی که عزیزشان را از دست دادند به پایان برسد؛ تلاش برای خارج کردن این افراد از زیر آوار در حال انجام است. مساله بعدی موضوع حقوقی این ماجرا است؛ تاکید شد که هر کسی در پی این حادثه آسیب دیده، به حق و حقوق خود دست پیدا کند.

وی با تاکید بر حل مساله بیمه بیکاری و پراخت مستمری و پرداخت دیه جان‌باختگان به خانواده‌های بازمانده حادثه متروپل گفت: همه مسئولان تاکید کردند که باید با مسببان این حادثه برخورد قاطعی شود. رئیس جمهور نیز تاکید کرد که قاطعانه و در اسرع وقت با این افراد از خدا بی خبر که برای تامین منافع خود، برای جان انسان‌های اهمیتی قائل نشده‌اند برخورد شود.

امام جمعه اهواز با بیان اینکه رئیس جمهور به توجه به بازماندگان تاکید کرد، افزود: آقای رئیسی گفت که خوزستان در اولویت اول دولت سیزدهم است؛ می‌بینیم که رئیس جمهور چهار پنج بار در خوزستان حضور پیدا کرده در حالی که در میان بیست و سه سفر خود، در برخی استان‌ها برای اولین بار حضور پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان بیان کرد: رئیس جمهور گفت که خوزستان یک استان معمولی نیست و در استانی که این همه ظرفیت دارد نباید مردم اینقدر دردسر داشته باشند. رئیس جمهور گفت آنقدر می‌آیم و می‌روم تا زمانی که احساس کنم مردم خوزستان در رفاه هستند.

موسوی‌فرد عنوان کرد: در مساله گرانی‌ها نیز به رئیس جمهور گفتم که عنوان شد یارانه شش تا هفت قلم حذف می‌شود اما در چند فروشگاه بزرگ اهواز رفتم و سوال کردم چند قلم از کالاها دچار تورم شدند که عنوان کردند ۳ هزار قلم دارند که یک هزار قلم افزایش قیمت داشته‌اند. به رئیس جمهور گفتم گرانی یک نکته و گران‌فروشی یکی دیگر از نکات است. مردم انتظار دارند کالایی که گران شده ثابت بماند نه بعد از هر بار خرید، قیمت‌ها افزایش یابد که رئیس جمهور نیز بر این موارد تاکید داشت.

وی افزود: همچنین در مورد مستاجران صحبت‌هایی داشتم. مراجعات زیادی در مورد افزایش هزینه مسکن مستاجران داشتم. ما مسلمان هستیم و باید به همنوعان خود رحم کنیم. عاجزانه تقاضا می‌کنم رعایت حال مستاجران انجام شود نه اینکه یک فرد با چند بچه و با دلهره نگران این باشد که صاحب خانه به او بگوید جابه‌جا شود.

امام جمعه اهواز با اشاره به مطرح شدن مساله اشتغال خوزستانی‌ها با رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور عنوان کرد که به همه این موارد رسیدگی می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین