کد خبر: ۷۷۴۶۴۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
نظارت قوی وجود ندارد

امام جمعه قم: بسیاری از کالا‌ها تا ۵۰ درصد گران شدند

امام جمعه قم بیان کرد: احساس می‌کنیم نظارت قوی وجود ندارد، زیرا گفته می‌شود که چهار قلم کالا گران می‌شود، اما بسیاری از اجناس ۲۰ درصد، ۳۰ درصد ۵۰ درصد گران شده است؛ باید سایر کالا‌هایی که وابسته نیستند کنترل شوند.
امام جمعه قم: بسیاری از کالا‌ها تا ۵۰ درصد گران شدند
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله حسینی بوشهری، در خطبه نماز جمعه ۱۳ خرداد که در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نام‌گذاری دهه کرامت فرصتی برای معرفی اهل‌بیت (ع) است، عنوان کرد: میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد احمد بن موسی و میلاد امام رضا (ع) از جمله مناسبت‌های دهه کرامت است. باید اعتراف کنیم که حق اهل‌بیت (ع) را آن‌گونه که هست رعایت نکردیم، زیرا امام رضا (ع) که فرمودند اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند از ما پیروی می‌کنند.

وی بابیان اینکه این مشکل نشاءت گرفته از کم‌کاری‌های ما و تبلیغات زهرآگین دشمن است، بیان کرد: فیلمی ساختند که ملت ایران، دین‌داری ملت ایران و نماد قداست این ملت یعنی امام رضا (ع) را به چالش کشیده است.

وی با اشاره به اینکه از هنرمندان و صاحبان قلمی که این کار محکوم کردند تشکر می‌کنیم، افزود: به بهانه قاتلی که در مشهد قتل انجام داده است چهره رئوف امام رضا (ع) را آن‌گونه نشان می‌دهند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: نسبت به مردم قهرمان آبادان و خوزستان که این شرایط سخت برایشان پیش آمده همدردی می‌کنیم و از مسئولین می‌خواهیم که مایه تسلی بازماندگان را فراهم کنند.

وی با اشاره به ایام ارتحال امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد اظهار کرد: روحانیت همیشه در حال مبارزه با دشمنان بوده است، اما قله این مبارزه توسط امام خمینی (ره) شکل گرفت.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه مردم سالیان سال است با روحانیت پیمان بستند؛ زیرا آخر خط را که نگاه می‌کنند و می‌بینند روحانیت دلسوز مردم است، تصریح کرد: امام خمینی (ره) نمی‌خواست مردم در مقابل استکبار حالت ذلت ببینند و در مقابل قوانینی که تحمیل کردند ایستاد و ۱۵ خرداد شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به مسئولین توصیه می‌کرد که مردم را داشته باشید و کسی مالک این انقلاب نیست و مردم صاحب انقلاب هستند، افزود: مسئولیت مردم سنگین است، زیرا کسی که صاحب انقلاب است نمی‌گذارد که انقلاب در دست‌انداز‌ها لطمه ببینید.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه مدیریت ۳۳ ساله رهبر معظم انقلاب در دنیا بی‌نظیر است؛ گفت: کاستی‌های موجود نشاءت گرفته از نقشه‌های شوم دشمنان و تدبیری و بی‌عرضگی کسانی است که نتوانستند همراه با امام و رهبری در میدان بمانند و به مردم خدمت کنند.

وی در رابطه با انتظارات نسبت به مسئولین گفت: مسئولان عزیز تردیدی نیست که نیتتان خیر است و می‌خواهید انقلاب را از وابستگی نجات دهید، اما در شیوه‌های اجرای کار این نکات را در نظر بگیرد: رضایت‌مندی مردم را در نظر بگیرید تا مردم آسیب نبینند همچنین صداقت در گفتار و عمل داشته باشید.

خطیب نماز جمعه قم افزود: احساس می‌کنیم نظارت قوی وجود ندارد، زیرا گفته می‌شود که چهار قلم کالا گران می‌شود، اما بسیاری از اجناس ۲۰ درصد، ۳۰ درصد ۵۰ درصد گران شده است؛ باید سایر کالا‌هایی که وابسته نیستند کنترل شوند.

وی با تاکید بر تلاش شبانه روزی برای مردم بیان کرد: تیم دولت باید هماهنگ باشد و هرکسی سخنی جدا از دیگری نگوید همچنین قوای سه گانه نیز آهنگی هماهنگ داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه اول عنوان کرد: قساوت قلب، غفلت، رسوایی در دنیا، فراموشی خدا و هویت خود، ابتلا به عذاب وجدان و حبط عمل از آثار دنیوی گناه است.

وی بابیان اینکه گناه موجب سلب آسایش از انسان می‌شود، گفت: انسان اگر در زندگی خواب، خوراک، امکانات و ثروت خوبی داشته باشد باید با آسایش زندگی کند؛ اما اگر انسان دچار گناه شد این آسایش سلب می‌شود و مانند انسان مضطرب و بی قرار به این طرف و آن طرف می‌زند.

وی ادامه داد: انسانی که مبرا از گناه است نه تنها نگران نیست بلکه خدای متعال نیز به فرشتگانش دستور می‌دهد که به بندگان ما بشارت بدهید که «لَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ» خوف و حزن و اندوه در زندگی نداشته باشند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در رابطه با تفاوت خوف و حزن بیان کرد: خوف در رابطه با آینده است و در رابطه با نگرانی نسبت به آینده، مرگ و … است، اما حزن نسبت به گذشته است که چه کرده‌ام و خدا با من چه می‌کند.

وی اظهار کرد: در رابطه با خوف گفته شده است برای خطرات احتمالی پیش رو است، اما حزن برای ناراحتی‌های فعلی و یا قطعی آینده است همچنین در معنای سوم بیان شده است که خوف و ترس در مقابل عذاب است یعنی از عذاب الهی نترسید و حزن در مقابل از دست دادن ثواب است.

امام جمعه قم گفت: گناه آرام‌آرام در روح انسان تأثیر می‌گذارد و بین گناه شماره یک و گناه بیستم تفاوت جدی وجود دارد و گناه یک را می‌شود جمع کرد، اما اگر انسان در باتلاق گناه قرار گرفت سرنوشتش عوض می‌شود و گناه برایش عادی می‌شود.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین