کد خبر: ۷۷۴۷۸۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۸

انگیزه الهی، رمز ماندگاری قیام امام بود

مراسم گرامی داشت سی و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با عنوان «به یاد امام» با حضور حسن نوریان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی، علامه شهنشاه حسین نقوی عالم برجسته دینی و بسیاری از چهره‌های مذهبی و سیاسی در محل حسنیه ایرانیان کراچی برگزار شد.
انگیزه الهی، رمز ماندگاری قیام امام بود
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم که از سوی انجمن حسینیه ایرانیان برگزار شد، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی ضمن تقدیر از بانیان مراسم باشکوه گرامیداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و عرض تسلیت به مناسبت سی و سومین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی گفت: برای یافتن پاسخ اینکه رمز ماندگاری قیام ابا عبدالله الحسین (ع) و قیام کربلا چه بوده و چرا هر سال با گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال، ایام محرم باشکوه‌تر از گذشته برگزار می شود، می توان به این جمله امام خمینی ره استناد کرد که قربانی شدن و قربانی دادن در راه انقلابی که برای خداست، یک ارزش است و ماندگار خواهد بود.

وی رمز ماندگاری قیام عاشورا را خون پاک شهدا و انگیزه الهی سیدالشهدا (ع) عنوان و خاطر نشان کرد: قیام امام راحل حدود ۶۰ سال قبل با خون پاک شهدای طلبه در مدرسه فیضیه آغاز شد و با خون شهدا در مبارزات سال ۵۷ به ثمر نشست و در جنگ تحمیلی با خون شهدا به بار نشست.

نوریان افزود: قیام با خون یاران امام در طول حیات ایشان استمرار پیدا کرد و با خون شهدای مدافع حرم و امثال سردار شهید قاسم سلیمانی انشالله تا ظهور امام زمان (عج) استمرار خواهد داشت.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پایان با بیان اینکه پس از ارتحال امام راحل، جانشین برحق و رهبری شایسته بر کشور ما حکمرانی می کند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری با هر کلامشان با شجاعت، صلابت‌ و صراحت در مقابل زورگویان جهان ایستاده است و همواره ما را به یاد همان صلابت و شجاعت امام خمینی (ره) می‌اندازند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین