کد خبر: ۷۷۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۲
نماینده شیراز خبر داد:

محیط زیست و وزارت خارجه مقصر آلودگی هوای جنوب کشور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیداحمدرضا دستغیب، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی معتقد است که دلیل آلودگی هوای جنوب کشور، کم کاری سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه است.

به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز،این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می گوید: «وزارت خارجه باید قبل از ورود توده هوای آلوده و گرد و غبار با کشورهای عربستان و حوزه خلیج فارس تعامل برقرار می‌کرد و سازمان حفاظت محیط زیست نیز مدیریت قوی تری در این خصوص اعمال می کرد».
 
دستغیب که مدیریت بحران در کشور را ضعیف می خواند، می افزاید: «بروز چنین پدیده ای، مدیریتی قوی برای کاهش خسارت های مالی و جانی طلب می کند اما شواهد نشان می دهد که تمهیدات لازم اندیشیده نشده است».
 
به گفته نماینده شیراز، هشدارهایی هم که در روزهای اخیر از سوی دستگاه های مرتبط صادر شده، دقیق نبوده است. دستغیب هشدار داده است که در صورت اثبات کم کاری محیط زیست و وزارت خارجه در آلودگی هوای اخیر جنوب کشور، نمایندگان فارس و خوزستان با صدوراطلاعیه مشترکی ،مدیران دستگاه های مسئول را به پاسخ گویی فرا خواهند خواند. 

به گفته قاسم دیانت طلب، سرپرست اداره كل حفاظت محيط زيست فارس،آلودگي هواي شيراز در چند روز گذشته هشت برابربوده كه امروز به چهار برابر رسيده که در صورت همكاري مردم، آلودگي هوا تا چند روز آينده از بين مي‌رود. پس از استقرار هوای آلوده، محمدجواد مرادیان،رئیس اورژانس فارس نیز خبر داده که میزان مراجعه مردم به اورژانس، ناشی از مشکلات تنفسی 50 درصد افزایش یافته است. 

ابراهیم عزیزی فرماندار شیراز نیز گفته که اگر آلودگی شدت پیدا کند، تدابیر ویژه ای مانند توزیع ماسک های تنفسی انجام خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۶
0
0
چه عجب؟ بايستي آلودگي به استان فارس هم مي رسيد تا يكي از مسپولين واكنش نشان دهد. در خوزستان هر دوهفته به مدت دو الا سه روز شدت آلودگي حتي تا بيست برابر حد مجاز هم ميرسد. اما هيچ يك از مسولين صدايشان در نيامده است .اين گرفتاري از سه سال پيش تا كنون شدت يافته است. افزايش بيماريهاي تنفسي در شهر اهواز و بقيه نقاط خوزستان بسيار افزايش يافته است راه حلي پيدا كنيد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین