کد خبر: ۷۷۵۰۰
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۱

انتقاد خانواده انور سادات از مستند ایرانی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خانواده «انور سادات» تهدید کردند از تهیه‌کننده ایرانی فیلم مستند «ترور یک فرعون» ‌شکایت خواهند کرد. خانواده سادات مدعی شدند این فیلم سادات را به عنوان فردی خائن نشان داده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، روزنامه‌ مصری الیوم یکشنبه با اعلام خبر پخش این فیلم مستند از شبکه‌های ایرانی اذعان کردند فیلم به یاد شهیدان مقاومت جنبش اسلامی و همچنین ترور انقلابی رئیس‌جمهور خائن مصری توسط خالد اسلامبولی تولید شده است.

اسلامبولی در مراسم رژه نظامی به سوی انورسادات آتش گشود و در سال1981 به اعدام محکوم شد. در سال 1982 نیز خیابانی به نام وی در تهران ثبت گردید.

در این میان رقیه دختر انورسادات اعلام کرده تهیه‌کنندگان این فیلم پیش از ساخت آن باید از خانواده وی اجازه می‌گرفتند و این تهمت ها پاسخ محکمی به دنبال خواهد داشت.

همچنین این روزنامه‌ به نقل از رهبر سابق جماعت اسلامی که به جرم همکاری در ترور سادات دستگیر شده بود آورده است: «سادات مرد بزرگی بود ولی خالد اسلامبولی فکر کرد با کشتن وی کار درستی را انجام داده است».

گفتنی است روابط ایران و مصر از 30 سال گذشته پیشرفتی نداشته است و اخیرا با سفر غلامعلی حداد عادل به مصر و تمایل حسنی مبارک جرقه‌هایی در روابط دو کشور زده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین