کد خبر: ۷۷۵۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
"ما از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم"

هشدار امیرعبداللهیان به شورای حکام آژانس

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر بانیان قطعنامه ضدایرانی در IAEA روش تهدید را دنبال کنند، مسئول همه عواقب آن هستند.
هشدار امیرعبداللهیان به شورای حکام آژانس
آفتاب‌‌نیوز :

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه نشست شورای حکام درباره ایران، در توییتی نوشت: با جوزف بورل در مورد مذاکره برای لغو تحریم‌ها و چگونگی ادامه آن رایزنی کردیم. اگر بانیان قطعنامه ضدایرانی در IAEA روش تهدید را دنبال کنند، مسئول همه عواقب آن هستند. ما از توافق خوب، قوی و پایدار استقبال می‌کنیم. توافق در دسترس است اگر آمریکا و سه کشور اروپایی واقع‌بین باشند.

وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه در تماس تلفنی با جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به عزم و اراده دولت جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به توافقی خوب، قوی و پایدار، اقدام اخیر آمریکا و سه کشور اروپایی در تهیه پیش‌نویس قطعنامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را رفتاری خلاف رویه دیپلماسی، شتاب‌زده و غیرسازنده خواند که موجب سخت‌تر و پیچیده‌تر شدن روند مذاکرات خواهد شد.

امیرعبداللهیان با اشاره به قانون مجلس شورای اسلامی هشدار داد، هرگونه اقدام سیاسی از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی در آژانس، بی‌تردید با واکنش متناسب، مؤثر و فوری جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان ضمن قدردانی از تلاش‌های جوزف بورل، بار دیگر بر آمادگی و اراده ایران برای ادامه و به نتیجه رسیدن مذاکرات در مسیری واقع‌بینانه و مورد توافق تأکید کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات مخرب رژیم صهیونیستی که خود مجرم اصلی فعالیت‌های غیرقانونی هسته‌ای در جهان است، سفر گروسی مدیرکل آژانس به تل‌آویو در آستانه نشست شورای حکام را در تعارض با رعایت اصل بی‌طرفی و جایگاه فنی و حرفه‌ای آژانس خواند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین