کد خبر: ۷۷۵۱۴۶
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳
آژانس به گزارش‌های اسرائیل استناد می‌کند

اسلامی: پاسخ‌هایمان به آژانس دقیق بوده است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با یک رسانه عربی با اشاره به اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی به گزارش‌های اطلاعاتی دشمنان و در راس آن‌ها اسرائیل استناد می‌کند تاکید کرد: پاسخ‌هایی که تاکنون به آژانس دادیم دقیق بوده است.
اسلامی: پاسخ‌هایمان به آژانس دقیق بوده است
آفتاب‌‌نیوز :

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت: پاسخ‌هایی که تاکنون به سوالات آژانس بین المللی انرژی اتمی داده‌ایم، دقیق بوده است.

وی گفت: مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اراده جدی برای "قانع کننده" توصیف کردن پاسخ های ما ندارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی به گزارش های اطلاعاتی دشمنان ما و در راس آن ها اسرائیل استناد می کند.

اسلامی گفت: قطعنامه‌ای که برخی در شورای حکام برای رسیدن به آن تلاش می کنند اوضاع جدیدی را بوجود نخواهد آورد. آژانس باید نفوذ سیاسی در داخل خود را متوقف کند و به قوانین پایبند باشد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تاکید کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی از هدف قرار دادن سایت های ما انتقاد نکرد و این یک پرسش بزرگ است. سلاح هسته ای در راهبرد ما جایی ندارد و چیزهایی که مطرح می شود تنها اتهامات مغرضانه است.

اسلامی تاکید کرد: سهم ما از انرژی جهانی تنها 3 درصد است و 25درصد فعالیت بازرسان آژانس در خاک ما انجام می شود. تصمیم غنی سازی اورانیوم 90 درصد منوط به تصمیمات مسئولان مربوطه است. ما تصمیم غنی سازی اورانیوم را تنها برای تحریک کردن اتخاذ نمی کنیم. دستیابی آژانس به فیلم‌ها و ضبط ویدیویی منوط به سرنوشت توافق است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما بدون توجه به نتیجه توافق به فعالیت های مسالمت آمیز هسته ای خود ادامه می دهیم. ما آماده پایبندی به توافق هسته ای هستیم به شرطی که طرف های دیگر به تمام بندهای توافق پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در نشست خبری خود گفت که آنچه رخ داده است نشان می دهد که ما و ایران به همکاری و شفاف سازی و توضیح درخصوص برخی امور نیاز داریم.

وی تاکید کرد: ایران برنامه هسته ای بلندپروازانه دارد و به نفع این کشور است که با ما همکاری کند و درخصوص امور مبهم توضیح دهد.

گروسی گفت: چیزی که ایران به ما داده است کافی نیست و باید توضیحات لازم را ارائه دهد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در سخنرانی آغازین جلسه شورای حکام نیز مدعی شده بود که ایران پاسخی قانع کننده به سوالات آژانس درباره وجود مواد هسته‌ای در سه مکان اعلام نشده نداده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین