کد خبر: ۷۷۵۲۵
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۰
حجت الاسلام والمسلمین شجونی:

باید احزابی قوی داشته‌ باشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: «اگر در کشورمان تعدادی احزاب ریشه دار داشته باشیم و هر فردی که خواست کار حزبی کند در این احزاب فعالیت کند آن وقت می‌شود تغییر در روش انتخابات داد».

حجت الاسلام والمسلمین جعفر شجونی، ‌عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ‌آفتاب درباره مکانیزم انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: «اگر بخواهیم شرایط انتخاب کاندیداهای انتخاب ریاست جمهوری را تغییر دهیم باید احزاب قوی‌یی داشته باشیم تا دو کاندیدا بیایند و با هم رقابت کنند».

 وی ادامه داد: «اگر در کشورمان تعدادی احزاب ریشه دار داشته باشیم و هر فردی که خواست کار حزبی کند در این احزاب فعالیت کند آن وقت می‌شود تغییر در روش انتخابات داد. اما شاید این اتفاق در کشور ما در شرایط فعلی اجرایی نباشد». 

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه موضع رسمی جامعه روحانیت درباره انتخابات توسط سخنگوی آن اعلام می شود اضافه کرد: «در انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری باید به همین روشی که هست عمل کنیم و افرادی که خود را شایسته می‌بینند اعلام آمادگی کنند. وقتی مثلا من می‌بینم که افرادی مثل آقای ولایتی، روحانی، لاریجانی در میان کاندیداها وجود دارد دلم نرم می‌شود و به خانواده‌ام می‌گویم که به این افراد رای بدهید».

این عضو جامعه وعاظ تهران با بیان اینکه کشور ما اکنون پذیرای احزاب نیست تاکید کرد: «متاسفانه احزاب پیشینه مناسبی در کشور ما ندارند و گروه‌هایی مثل مجاهدین خلق احزاب را بدنام کردند، اما باید بگویم که ما هم علاقه داریم که کشور حزبی اداره شود و احزابی باشند که مردم هم تکلیفشان مشخص باشد».

شجونی خاطرنشان کرد:‌ «آیت‌الله مهدوی کنی اهل انتقاد و مبارزه هستند، اما در شرایط کنونی تضعیف دولت را به مصلحت نمی‌دانند».

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به برخی انتقادات این حزب نسبت به دولت نهم گفت: «حزب موتلفه اسلامی می‌گوید که با وجود تلاشهای احزابی مانند موتلفه برای پیروزی انقلاب، اما رئیس جمهور می‌گویند که من وامدار هیچ حزبی نیستم، این سخنان ایشان آنها را ناراحت کرده است، که به نظرم این سخنان رئیس جمهور صحیح نیست و خود آقای احمدی‌نژاد هم نباید بگویند که دولت‌های گذشته هیچ کاری نکردند».





بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین