کد خبر: ۷۷۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۳۱
سرهنگ اسماعیلی، فرمانده پليس راه كشور گفت:

جریمه های پلیس اصلا برای مردم مهم نیست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جریمه‌های راهنمایی و رانندگی خیلی اثر گذار نیست و برخی رانندگان متخلف علاقه‌مند هستند با دریافت برگ جریمه به رفتارهای پرخطر و سرعت غیر مجازشان ادامه دهند‌.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، سرهنگ اسماعیلی اظهار داشت: «از ابتدای سال جاری و با دریافت اختیارات و حمایت های بخش حقوقی و قضایی، توقیف خودرو، گواهینامه و انجام آزمایش سلامت در دستور كار پلیس راهنمایی و رانندگی قرار گرفته است و بر اساس آمارها پارسال خودروی 500 هزار راننده ای كه رفتارهای پرخطر داشته اند متوقف شده است». 

وی خاطر نشان كرد: «با اجرای این طرح در سال گذشته حدود چهار هزار و 600 تصادف فوتی و چندین برابر این آمار، از میزان تصادفات جرحی در كشور كاسته شده است».

وی سرعت و سبقت غیر مجاز وحركات مارپیچ را دو نمونه از رفتارهای پرخطر دانست و گفت: «این گونه رفتارها به طور قطع حادثه ساز وخطرناك است وافرادی كه اینگونه عمل می كنند همانند برخی كشورهای اروپایی باید برای بررسی و آزمایش به مراكز روانشناسی انتقال یابند».
اسماعیلی در پایان تصریح كرد: «پنج درصد رانندگان در كشور به گونه ای عمل می كنند كه باعث صدها تصادف شهری و جاده ای یا ساعت ها معطلی مردم در جاده ها می شوند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین