کد خبر: ۷۷۵۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۸
فرمانده انتظامی فارس:

قطع برق باعث مشکلات امنیتی می شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی مویدی، فرمانده انتظامی فارس، قطع برق خیابان ها را باعث به وجود آمدن مشکلات امنیتی ارزیابی کرد. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، فرمانده انتظامی فارس روز گذشته در نشست هفتگی با خبرنگاران تاکید کرد که طی 3 ماه گذشته جرایم خشن در فارس با 48 درصد كاهش رو به رو بوده ولی امروز برای حل كردن مشكل كمبود برق ما با قطعی برق معابر شهری مواجه هستیم كه این قطعی برق و تاریكی، مشكلات بزرگ امنیتی به همراه دارد.علی مویدی،تاریکی و خاموشی را فرصتی بزرگ برای فرصت طلب ها خواند. 

فرمانده انتظامی فارس خاطرنشان کرد: «مگر ما چقدر مامور در اختیار داریم كه بتوانند از جان و اموال مردم در قسمتها و معابر تاریك شهر مراقبت كنند. ما تا آنجایی كه در توان داریم در ایجاد امنیت این مناطق تلاش می‌كنیم ولی باز هم معتقدیم كه تاریكی معابر،مشكل امنیتی به همراه دارد». 

علی مویدی با تایکد بر اینکه امنیت استان فارس پایدار و كنترل شده است اما در عین حال از دستگاههای اجرایی خواست تا همكاری خود را با نیروی انتظامی ادامه دهند.او درباره پیامدهای برخی از شرایط اجتماعی گفت: «برخی از مشكلات و شرایط اجتماعی به طور ناخودآگاه باعث بروز مشكلات می‌شود كه از جمله آن می توان به گرانی ، حاشیه نشینی و خشكسالی اشاره كرد كه تمامی این موارد به بحث امنیت ارتباط دارند». 

فرمانده انتظامی فارس همچنین به سخنان اخیر غلامرضا غلامی بخشدار مرکزی شیراز نیز واکنش نشان داد. بخشدار مرکزی شیراز در ابتدای هفته جاری در جلسه شورای اداری این شهرستان، وجود سلاح و اتباع غیرمجاز را در دو معضل مهم امنیتی ارزیابی کرده بود. او همچنین گفته بود که سال گذشته با همکاری مردم 557 قبضه سلاح غیرمجاز جمع آوری کردیم که 75 درصد آنها سلاح های جنگی و خطرناک بود. 

علی مویدی در واکنش به سخنان بخشدار مرکزی شیراز گفت: «ما منكر وجود برخی آسیب ها،ناامنی‌ها و سلاحهای غیر مجاز در سطح استان، شهر شیراز وخصوصا بخش مركزی نیستیم اما دراستان فارس دربحث امنیت كارهای بسیار خوبی صورت گرفته و امنیتی كه اینك فضای فارس حاكم است به مراتب بیشتر و بالاتر از سالهای قبل است».

او افزود: «نظارت ما بر امنیت این استان تنها معطوف به نقاط حساس و پر جمعیت نمی‌شود بلكه از دوردست‌ترین روستاها تا مركزاستان نظارت كامل صورت می‌گیرد و این كار تا به امروز نیز به خوبی صورت گرفته است اما تلاش ما برای هرچه بهتر و بیشتر شدن امنیت حاكم بر این استان است». 

فرمانده انتظامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «با استفاده از بودجه ناجا تجهیزات و خودروهای جدیدتری را به نیروی انتظامی وارد كنیم و پیكان را از ترابری و ناوگان ناجا خارج می‌كنیم».

علی مویدی درباره استقرار پلیس در بازارهای قدیمی شیراز گفت: «ما در این زمینه آماده همكاری هستیم اما از بازاریان نیز به دلیل عدم تامین امكانات و سازوكارهای استقرار پلیس گلایه داریم».

 او افزود: «البته ما امنیت این بخش را به طور عمومی تامین می‌كنیم اما اگر بخواهیم به صورت خاص امنیت آن را تامین كنیم باید یك سری امكانات در خور شان و منزلت حضور پلیس در این مكانها فراهم باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین