کد خبر: ۷۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۸۴ - ۱۸:۵۲

خوردن یا نخوردن گنجی، مساله این است

آفتاب‌‌نیوز : شيرين عبادي در باره وضعيت اکبر گنجي توضيح داد: كه ،گنجي هنوز دز اعتصاب غذا به سر مي برد و حسب اظهارات همسرش از و قتي كه به بيمارستان رفته ،وزنش كاهش يافته و به 53 كيلو گرم رسيده است. وكيل اکبر گنجي روزنامه نگار دربند افزود : گنجي در وضعيت جسماني مناسبي نيست وفقط از طريق سرم به حيات خود ادامه مي دهد.

وي كه روزجمعه به همراه يوسف مولايي ،وكيل ديگر گنجي، براي ديدار با گنجي به بيمارستان ميلاد رفته و با ممانعت مقامات قضايي مواجه شده بود، در اين باره توضيح داد : ديروز كه به ملاقات گنجي رفتم، گفتند فقط با موافقت دادستان تهران مي توانيد با ايشان ملاقات كنيد و دادستان هم تنها به بستگان درجه يك وي اجازه ملاقات داد.

وي افزود: اما طبق قانون وكيل هر وقت كه بخواهدمي تواند با موكل خود ملاقات كند و آقاي گنجي هم،محكوميتش صادر شده و در حال اجراء است و حسب اظهارات مقامات قوه قضاييه ، پرونده جديدي نيز در مورد وي مطرح نيست ، بنابراين مشخص نمي باشد كه سمت دادستان تهران در اين پرونده چيست كه حتي ملاقات با موكل بايد با اجازه دادستان تهران باشد. 

وي در خصوص اقدامات خود با توجه به ممانعت مراجع قضايي از ديدار با گنجي گفت : در درجه اول از مقامات اول كشور ميخواهم كه به وضعيت خطرناك موكلم توجه كنند چون گنجي در وضعيت خطرناكي به سر م مي برد و هر لحظه با توجه به اينكه بيش از 43 روز است كه در اعتصاب غذا است ، خطر بيشتري وي را تهديد ميكند .

عبادي تاكيد كرد : و اگر بازهم توجهي به درخواستمان نشود من حسب وظيفه وكالتي خود از كليه امكانات قانوني در سطح بين المللي نيز استفاده خواهم كرد . عبادي تصريح كرد : من توجه دادسراي تهران و مقامات مسوول قضايي را به اجراي قانون جلب كرده و به عنوان وكيل دادگستري بايد بگويم كه تا آخرين نفس از حقوق موكلم دفاع ميكنم . 

وي همچنين خاطر نشان کرد: مي توان گفت وضعيت آقاي گنجي در بيمارستان به جهت عدم دسترسي به تلفن و روزنامه ، بدتر از زندان است.در عين حال شيرين عبادي در اطلاعيه‌اي، مطالب مطرح شده درخصوص نقش خود در تشويق اكبر گنجي به اعتصاب غذا را تكذيب و آن را نمونه‌ي روشن از افترا عنوان كرد.

شيرين عبادي، وكيل مدافع اكبر گنجي طي اطلاعيه اي به مطالب منتشر شده در روزنامه کيهان اشاره كرده و آورده است: در روزنامه مذكور متهم شده بودم كه با همدستي و توطئه خارجيان، آقاي گنجي را تشويق به اعتصاب غذا كرده تا باعث مرگ وي شوم و از اين طريق جمهوري اسلامي را دچار بحران سازم. اين ادعا قبلا از سوي آقاي اكبر گنجي و همسر ايشان كتبا تكذيب شده بود اما ناگزير هستم يادآور شوم كه چنين سناريوهايي از فرط كثرت استعمال خريداري ندارد و فقط به درد پرونده‌سازي عليه مدافعين حقوق مي‌خورد و بس.

وي مطالب منعكس‌شده در اين روزنامه‌ها را نمونه روشني از افترا و نشر اكاذيب دانسته و يادآور شده است كه چون شكايت كيفري در شرايط فعلي ره به‌جايي نخواهد برد لذا با حفظ حقوق، فعلا به تكذيب آن اكتفاء مي‌كنم. 

از سویی دیگر جمال کريمي راد سخنگوي قوه قضائيه
 درباره وضعيت سلامتي گنجي گفته: برابر اظهارات رئيس بيمارستان گنجي غذا مي خورد و حالش خوب است. وي همچنين موکول کردن ملاقات شيرين عبادي با موکل خود به دريافت مجوز از دادستان تهران را بر اساس وضعيت خاص بيمارستان و مستند به ماده 180 قانون سازمان زندانها دانست.

کريمي راد  خاطر نشان کرد: آقاي گنجي غذا مي خورد ، وضعيت مناسبي دارد و حالش خوب است ، رئيس بيمارستان ميلاد طي گفتگويي بر اين امر تاکيد کرده اند. 

سخنگوي قوه قضائيه درباره اظهارات شيرين عبادي وکيل اکبر گنجي که ممانعت از ملاقات با موکل خود و موکول کردن اين امر به کسب اجازه از دادستاني تهران را اقدامي غير قانوني خوانده بود ، تصريح کرد : اصولا ملاقات وکيل با موکل خود بر اساس مقرراتي انجام مي شود که در ماده 180 آئين نامه سازمان زندانها پيش بيني شده است. 

وي اضافه کرد: بر اساس اين ماده چنانچه وکيلي که وکالتنامه رسمي دارد بخواهد با موکل خود در زندان ديدار کند ، اين امر با اخذ مجوز رسمي از مقامات رسمي و در ساعات اداري و در محل خاصي در زندان ميسر مي شود. 

کريمي راد افزود : همانطور که ماده 180 تصريح کرده است ملاقات وکيل با موکل خود بايد با دستور مقامات قضايي انجام شود و از آنجا که آقاي گنجي در بيمارستان است، مقررات خاص خود را دارد و بايد اين ملاقات با اجازه دادستان تهران انجام شود ، لذا اقدام قوه قضائيه قانوني و مستند به ماده 180 است.وي تاکيد کرد: در حال حاضر خانواده آقاي گنجي مجازند هفته اي 3 روز با وي ملاقات کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین