کد خبر: ۷۷۵۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

این علائم در "اسهال ویروسی" خطرناک است!

یک متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه اسهال ویروسی بیماری خودمحدود شونده و تقریبا بی خطری است، گفت: در برخی موارد وجود برخی علائم مانند وجود رگه های خون در اسهال می تواند خطرساز شود و نیاز است افراد هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند.
این علائم در
آفتاب‌‌نیوز :

روناک میلادی با اشاره به شیوع هرساله "اسهال ویروسی" در فصل گرما گفت: امسال به دلیل برداشته شدن محدودیت های کرونایی و افزایش تردد و حضور بیشتر افراد در مهمانی ها و تجمعات و رستوران ها و اماکن تفریحی و... شاهد افزایش شیوع این بیماری در سطح جامعه هستیم.

وی افزود: این بیماری به دلیل آلودگی افراد به ویروس اتفاق می افتد که این ویروس می تواند از خانواده نوروویروس ها و یا روتاویروس ها باشد که عمده آلودگی بوسیله نوروویروس ها صورت می گیرد.

این متخصص بیماری های عفونی گفت: با ورود ویروس به بدن علائم بیماری بعد از یک یا دو روز خود را نشان می دهد که مهمترین آنها عبارتند از سردرد، اسهال غیرخونی، درد شکم، تب خفیف و درد عضلانی. در میان این علائم تب خفیف و اسهال و استفراغ علامت بارز "اسهال ویروسی" هستند.

میلادی با تاکید بر اینکه این بیماری درمان خاصی ندارد، گفت: متاسفانه برخی افراد اقدام به مصرف انواع آنتی بیوتیک در درمان این بیماری کرده که نه تنها سودی ندارد، بلکه برای بدن هم مضر است و اصلا توصیه نمی شود. تنها راه درمان این بیماری استفاده بسیار از مایعات و استراحت مناسب است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: بیمای "اسهال ویروسی" یک بیماری خود محدوده شونده است و علائم آن بعد از دو تا سه روز به تدریج کم می شود.چنانچه علامت اسهال از دو تا چهار هفته بیشتر ادامه داشته باشد فرد به اسهال مزمن مبتلا شده و باید حتما به پزشک مراجعه کند.

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه اسهال ویروسی در عمده موارد خطرچندانی ندارد، گفت: این بیماری تنها برای کودکان، سالمندان و مبتلایان بیماریهای زمینه ای می تواند خطرساز شود و نیاز است که این دسته افراد حتما مراقبت بیشتری داشته و در صورت ابتلا حتما به پزشک مراجعه کنند.همچنین ظهور برخی علائم در این بیماری نگران کننده است که از جمله آن می توان به وجود رگه های خون در اسهال اشاره کرد.

میلادی یادآور شد: اگر افراد دچار علائم کاهش هوشیاری و خواب آلودگی در این بیماری شوند نیز باید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنند، چون این علائم نشان دهنده کاهش شدید آب بدن است که می تواند خطرساز شود.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به انتقال این بیماری از طریق دست های آلوده و استفاده از آب و غذای آلوده گفت: در همین راستا تنها راه پیشگیری از ابتلا به این بیماری رعایت بهداشت فردی و شست و شوی مناسب دست ها قبل از مصرف هر نوع خوراکی و نوشیدنی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین