کد خبر: ۷۷۵۶۷۲
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۴
اینکه منتقدان دولتتان را خیرخواه نظام نمی‌دانید گمراهی است

انتقاد مسیح مهاجری از رئیسی: چرا سازمان تبلیغات را منحل نمی‌کنید؟

درست است که دولت نیز دچار مشکلات مالی است و شاید می‌خواهد از ثروت بازنشستگان برای حل مشکلات خود کمک بگیرد، ولی اقتضای مدیریت کلان کشور اینست که تصمیم‌گیری‌های دولت بر اصل «الاهم فالاهم» مبتنی باشد. براساس این اصل عقلائی، دولت باید دستگاه‌های غیرضروری را حذف کند و بودجه‌های آن‌ها را صرف موارد ضروری نماید. می‌دانید که تعدادی از دستگاه‌ها به ویژه در بخش فرهنگ سرگرم موازی‌کاری هستند و خاصیتی هم ندارند. برای نمونه، سازمان تبلیغات اسلامی، اکنون چه خدمتی به فرهنگ کشور می‌کند که باید به فعالیت خود ادامه دهد و هر ساله صد‌ها میلیارد تومان از بیت‌المال را به خود اختصاص بدهد؟
انتقاد مسیح مهاجری از رئیسی: چرا سازمان تبلیغات را منحل نمی‌کنید؟
آفتاب‌‌نیوز :

مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: تحولات جاری کشور، نشان می‌دهند رئیس‌جمهور رئیسی نباید به برنامه‌ها، مشورت‌ها و توصیه‌های اطرافیان و وزرا و معاونین خود اکتفا کند. در کنار آنچه از این مجموعه می‌شنود و دریافت می‌کند، لازم است از افرادی که خارج از دایره مسئولیت‌های دولتی هستند نیز نظر و مشورت بگیرد و بعد از سنجش و ارزیابی دقیق و بی‌طرفانه آنچه را که به مصلحت کشور و مردم است، به مرحله اجرا بگذارد.

القائاتی از قبیل اینکه هرکس خارج از این دولت است خیرخواه دولت و کشور و نظام نیست، از گمراه‌کننده‌ترین قضاوت‌ها هستند. واقعیت اینست که دیگران هم مایل هستند دولت مستقر بتواند بر مشکلات غلبه کند و هرچه از دستشان بربیاید نیز برای حمایت از رئیس‌جمهور و دولت انجام بدهند.

براساس همین نگاه واقع‌بینانه، چهار نکته را با رئیس‌جمهور رئیسی در میان می‌گذارم بدان امید که مورد توجه قرار دهند.

۱- این روز‌ها تجمعات و تظاهرات متعددی در شهر‌های مختلف توسط بازنشستگان تأمین اجتماعی در جریان است که به تصمیم دولت درباره میزان افزایش حقوق خود معترضند. آن‌ها شخص شما را آقای رئیس‌جمهور مخاطب قرار می‌دهند و شعارهائی می‌دهند که بعضی از آن‌ها قابل قبول نیستند. از این نظر، به آن‌ها حق نمی‌دهیم، ولی در اصل اعتراض که بر عدم رعایت قانون در تصمیم‌گیری مربوط به تعیین میزان حقوق بازنشستگان مبتنی است، حق با آنهاست.

۲- درست است که دولت نیز دچار مشکلات مالی است و شاید می‌خواهد از ثروت بازنشستگان برای حل مشکلات خود کمک بگیرد، ولی اقتضای مدیریت کلان کشور اینست که تصمیم‌گیری‌های دولت بر اصل «الاهم فالاهم» مبتنی باشد. براساس این اصل عقلائی، دولت باید دستگاه‌های غیرضروری را حذف کند و بودجه‌های آن‌ها را صرف موارد ضروری نماید. می‌دانید که تعدادی از دستگاه‌ها به ویژه در بخش فرهنگ سرگرم موازی‌کاری هستند و خاصیتی هم ندارند. برای نمونه، سازمان تبلیغات اسلامی، اکنون چه خدمتی به فرهنگ کشور می‌کند که باید به فعالیت خود ادامه دهد و هر ساله صد‌ها میلیارد تومان از بیت‌المال را به خود اختصاص بدهد؟ فلسفه تأسیس این سازمان در سال‌های اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، امری قابل قبول بود، ولی این قبیل دستگاه‌ها بطور طبیعی عمر مشخصی دارند و سازمان تبلیغات اسلامی باید بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال به هدف نهائی خود رسیده باشد. اگر نرسیده به این معناست که موفق نبوده و اگر رسیده، طبعاً باید با ارائه کارنامه موفق خود، اعلام پایان مأموریت نماید.

۳- بسیاری از دوستان شما آقای رئیس‌جمهور معتقدند بعضی از وزرایتان ضعیف هستند. از پذیرفتن این واقعیت و ترمیم کابینه ابائی نداشته باشید. موفقیت شما مرهون برطرف ساختن ضعف‌های کابینه و تقویت مداوم آنست.

۴- عقل و دین و تجربه بر ضرورت نقد حاکمان تأکید دارند. دولت شما اولین دولت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که مطبوعات را به جرم نقد کردن، مجازات اقتصادی می‌کند. این رفتار، نه با وعده‌های شما سازگار است و نه در شأن نظام جمهوری اسلامی است. به صلاح شما و دولتتان است که مانع چنین برخورد‌های غیرفرهنگی شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین