کد خبر: ۷۷۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۲
احمدی‌نژاد در اجلاس سران گروه دی هشت خبرداد:

نظام اقتصاد بین المللی به بن بست رسیده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد با تاكید بر اینكه نظام ناعادلانه موجود بین المللی به خاطر دوری از ارزشهای الهی و انسانی در عرصه های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به بن بست رسیده است،گفت: «در شرایط موجود توسعه همكاری های چند جانبه و مشترك گروه دی هشت ،می تواند برای مواجهه با مشكلات و چالش های جهانی راهگشا باشد». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز سه شنبه در سخنانی درششمین اجلاس سران گروه دی هشت همچنین با ارایه پیشنهاداتی برای تقویت فعالیت های دی هشت خاطر نشان كرد: «گروه دی هشت می تواند پرچمدار عدالت، دوستی و صلح در جهان باشد و الگویی از فعالیت های عادلانه و صلح آمیز را به جهان عرضه كند».

متن کامل سخنان رییس جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران گروه دی 8 به این شرح است :
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه
جناب آقای عبدالله احمد بداوی - نخست وزیر محترم مالزی - دبیر کل محترم - روسای محترم و هیات های بلند پایه   

خانم ها و آقایان
خداوند را حمد و سپاس که توفیق حضور مجدد در این جمع را به اینجانب عنایت فرمود.
در آغاز از مساعی ارزشمند و میهمان نوازی گرم و صمیمانه برادرم جناب آقای عبدالله احمد بداوی و مردم عزیز مالزی ،تشکر و قدردانی می کنم و همچنین از تلاش های برادرم جناب آقای یودهویونو در مدت ریاست شان بر دی 8 سپاسگزارم . 

همکاران گرامی - حضار محترم
حقیقت این است که نظام ناعادلانه موجود بین المللی به طور کامل کارایی خود را از دست داده و نتوانسته به حل مشکلات و چالش ها و به تحکیم صلح و امنیت جهانی و رفاه ملتها کمک موثری بکند بلکه در بسیاری موارد خود مسبب این مشکلات بوده است. مشکل 60ساله فلسطین، حکایت تلخ کشتار زنان و کودکان ، آوارگی میلیونها نفر و اشغالگری به وقت خود باقی است .سرزمین اسلامی عراق کماکان در اشغال متجاوزان است و صدها هزار نفر کشته، میلیونها نفر آواره و عقب افتادن کشور عراق از قافله پیشرفت و تعالی از آثار تجاوز اشغالگران است. 

نا امنی های چند ساله افغانستان ، افزایش شدید کشت مواد مخدر ، بی توجهی به حقوق مردم لبنان، ادامه رقابت های تسلیحاتی تکثیر سلاحهای کشتار جمعی، گسترش سایه تهدید سلاحهای اتمی ، اعمال فشارهای سیاسی توسط قدرتهای زورگو به دولتها به منظور تحمیل اراده خود، حفظ پایگاههای نظامی و توسعه این پایگاهها در کشورهای مختلف، نقض حقوق و سلب آزادی های شناخته شده انسانی با اعمال کنترل های ویژه و تاسیس زندانهای محفی و غیره از نشانه های ناکارآمدی سازو کارها ، مناسبات و نظام موجود بین المللی است.
همچنین پرواضح است که نظام اقتصاد بین المللی نیز به بن بست رسیده است . 

افزایش بی سابقه قیمت غذا و کالاهای اساسی، کاهش شدید ارزش دلار و به تبع آن کاهش شدید ارزش ذخایر ارزی، بالا رفتن قیمت نفت و گاز برغم عرضه بیش از مصرف آن به بازار، ایراد ضربه اساسی به تولیدات کشاورزی بومی در بسیاری از کشورها به خاطر مکانیزم تعرفه ها ، بروز خشکسالی های ناشی از عدم رعایت ضوابط زیست محیطی و گسترش فقر در جهان، همه این مشکلات علائم روشنی از ناکارآمدی نظام اقتصاد بین الملل است. در بخش فرهنگ هم ملتها با چالشهای بزرگی از قبیل به مخاطره افتادن ارزشهای فرهنگی و بومی، تهدید بنیان خانواده به عنوان اصلی ترین واحد قوام جوامع و تهدید هویت ملی مواجه هستند. 

عالیجنابان
تمام و یا اکثر چالش ها و گرفتاری های مذکور ناشی از فاصله گرفتن قدرتهای سلطه گر از عدالت و حق مداری و دوستی و برادری است. از آنجا که اکثر سازمانها و نظام های بین المللی بر پایه سکولاریسم و دوری از ارزشهای الهی و انسانی استوار شده است و برخی قدرتهای مسلط، بیشترین نفع را از این وضعیت برای تحمیل اراده خود می‌برند لذا نمی‌توان انتظار داشت نظامات و سازمانهای مزبور بر پایه عدالت و حق مداری و عشق به انسانها به حل مشکلات اقدام کنند. 

عالیجنابان - حضار محترم
در چنین شرایطی توسعه همکاری های چند جانبه و مشترک می تواند راه حلی برای مواجهه با مشکلات و چالش ها باشد .
گروه دی 8 براساس فلسفه وجودی و اهداف اصلی تاسیس آن ،باید نقش سازنده و موثری در هم افزایی توان و امکانات کشورهای عضو و حل مشکلات و چالش ها در تحولات منطقه ای و بین المللی ایفا نماید، در حالی که تاکنون برغم تلاش های گسترده اعضا و اقدامات مفید انجام شده از این ظرفیت عظیم، استفاده مورد انتظار اعضای محترم به عمل نیامده است. 

ظرفیت طبیعی ،انسانی ،علمی ،اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی دی 8 بسیار بالاست و باید در خدمت اصلاح نظامات حاکم بر جهان و پیشرفت اقتصادی، علمی وفنی کشورهای عضو جهان اسلام و سایر ملتها قرار گیرد. 

همکاری های همه جانبه ونزدیک و فعالیت های گسترده تر اقتصادی کشورهای عضو در قالب گروه، می‌تواند نقش مهمی در گسترش ثبات اقتصادی و کاهش تاثیر شوک‌های ناشی از بحران های اقتصادی و مالی بین المللی و ایمنی از حوزه تاثیر نظامات ناعادلانه سلطه ایفا کند و اثر گذاری اعضا را در اقتصاد و بازارهای جهانی افزایش دهد. 

همکاران عزیز حضار محترم
براساس سنت الهی، قدرتهای سلطه گر رو به زوال هستند و نشانه‌های آن کاملا آشکار شده است. آنان در بن بست کامل قرار دارند و راهی برای برون رفت از آن در برابرشان نیست. باید برای آینده فارغ از سلطه گران، از هم اکنون برنامه ریزی کرد. 

اعضای گروه دی 8 با رایزنی و همکاری کامل خواهند تواست نقشه عبور از بحران های پیش رو را تهیه کنند و برادرانه و صمیمانه بر پایه اصول مشترک ،گامهای بلندی در تحکیم صلح و برادری در جهان بردارند . 

گروه دی 8 می تواند پرچمدار عدالت و دوستی و صلح در جهان باشد والگویی از فعالیت های عادلانه و صلح آمیز را به جهان عرضه کند. 

جمهوری اسلامی ایران در این مسیر آماده هر نوع همکاری است. همچنین برای همکاری در زمینه های مختلف اقتصادی ، مالی و پروژه‌های مربوط به موضوعات زیست محیطی، گردشگری ،فناوری های نوین و برتر تولید انرژی، مبادله نیروهای متخصص و تنظیم بازارهای مالی در قالب گروه دی 8 آمادگی کامل دارد. 

جمهوری اسلامی ایران با حمایت از تهیه و تصویب چشم انداز طرح و برنامه ده ساله آینده سازمان دی هشت و تقویت دبیرخانه ،پیشنهادات زیر را ارائه می کند:
1 - ایجاد و گسترش نهادهای سرمایه گذاری مشترک نظیر تاسیس صندوق مالی برای اجرای پروژه های مشترک در زمینه های مختلف صنعتی ، فناوری های نوین و کشاورزی 

2- ایجاد موسسه همکاری های انرژی به منظور استفاده از ظرفیت های متقابل کشورهای عضو در این زمینه 

3- بسط همکاری در زمینه بانکداری اسلامی به منظور کمک به رشد و پیشرفت پایدار کشورهای عضو و تاسیس نظام مالی بانکی جدید در کنار نظامات کنونی. 

4- استفاده متقابل از ظرفیت های خدمات فنی مهندسی از طریق تشکیل گروه کاری برای شناخت و تدوین اطلس توانائیهاو نیازهای کشورهای عضو و معرفی مکانیزم های مالی و حقوقی در جهت بهره برداری از این توانائیها. 

در پایان ضمن تشکر مجدد از برادرم آقای یودهویونو رییس محترم جمهوری اندونزی به خاطر مساعی ارزنده ای که در دوران ریاست خود در دی 8 داشته اند به جناب آثای عبدالله احمد بداوی که ریاست جدید دی 8 را عهده دار شده اند ،تبریک می گویم و موفقیت ایشان را در پیشبرد اهداف والای گروه، همچنین توفیق و بهروزی همه دولتها و ملتهای عضو را از خداوند متعال مسالت می نمایم . 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۸
0
0
ايا اين باعث[...]ملت ايران نيست كه براي اثبات موفقيت خود به دنبال اثبات شكست ديگران باشد؟ بهتر است به جاي اين حرفها به فكر مردم باشيد سختي كه الان در معاش، براي من نوعي وجود دارد هيچگاه وجود نداشته چقدر مردم بايد سهل انگاري مسئولان را تحمل كنند و يكسره از [...]بشنوند...
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
0
0
اي قدرتهاي بزرگ دنيا حرفهاي احمدي نژاد را گوش كنيد و دنيا را به او بسپاريد! او يك تنه دنيا را همچون ايران به گلستان تبديل خواهد كرد! (نه تو رو خدا يه دفعه خر نشيد!)
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۹
0
0
اي قدرتهاي بزرگ دنيا حرفهاي احمدي نژاد را گوش كنيد و دنيا را به او بسپاريد! او يك تنه دنيا را همچون ايران به گلستان تبديل خواهد كرد!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین