پرویز سروری در حاشیه ششمین جلسه شورای عالی استانها در جمع خبرنگاران درباره ترافیک تهران، اظهار کرد: ترافیک تهران را یک نفر دیگر بهوجود میآورد و باید دیگری آن را مدیریت کند! به طور سالانه ۸۰۰ هزار خودرو وارد شهر تهران میشود که کمتر از ۱۰ درصد آن نیز از شهر خارج نمیشود. درباره حل ترافیک تهران باید یک تصمیم ملی گرفته شود و باید سهم تقصیر و سهم تأثیر این موضوع مشخص شود.
نایبرئیس شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نمیتوان با راهاندازی اتوبان و بزرگراه جدید مشکل ترافیک تهران را برطرف کرد، گفت: اگر موتورسیکلتها ساماندهی نشوند و این حجم خودرو وارد شهر شود، شهرداری میتواند چه کاری برای حل ترافیک تهران انجام دهد؟ شهرداری تهران با حمایت شورای شهر قرارگاه ترافیک راهاندازی کرده است که در این قرارگاه دستگاههای ذیربط حضور دارند تا به وظایف خود را جامه عمل بپوشاند.
سروری برای تسهیل ترافیک در پایتخت، گفت: یکسوم بودجه شورای شهر تهران به موضوع حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده و تسهیلات ویژهای برای مردم در خصوص استفاده از اتوبوس و حمل و نقل عمومی پیشبینی شده است.
وی با اشاره به نقش دولت در توسعه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: ۶ هزار دستگاه اتوبوس در تهران طی چهار سال اخیر به حدود ۲ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده است و اگر بخواهیم به وضعیت قبلی خود دست پیدا کنیم باید حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس خریداری کنیم!
رئیس شورای عالی استانها تأکید کرد: دولت همانند گذشته باید در خرید اتوبوس برای حمل و نقل عمومی کمک کند؛ متأسفانه طی سالهای اخیر دولت به نقش خود را در این زمینه عمل نکرده است، الحمدالله دولت جدید آمادگی خود را برای این همکاری اعلام کرده است.
وی اظهار کرد: در گذشته ۸۲.۵ درصد هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس را دولت و ۱۷.۵ درصد آن را شهرداری پرداخت میکرد. اکنون هزینه خرید یک دستگاه اتوبوس ۵ میلیارد تومان است که شهرداریها به تنهایی توانایی خرید آن را ندارند.