کد خبر: ۷۷۵۸۹۷
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳
تبلیغات

صفر تا ۱۰۰ مراحل ایمپلنت کامل فک بالا

اگر در زمره افرادی هستید که این مورد را شنیده‌اید که ایمپلنت فک بالا درد بیشتری را نسبت به فک پایین دارد، با ما همراه باشید تا مراحل ایمپلنت کامل فک بالا را برایتان شرح دهیم.
صفر تا ۱۰۰ مراحل ایمپلنت کامل فک بالا
آفتاب‌‌نیوز :

از مراحل ایمپلنت کامل فک بالا اطلاعی دارید؟ آیا به دنبال ایمپلنت دندان در فک بالا خود هستید؟ اگر جواب سوال‌های خود را نمی‌دانید و در این خصوص کنجکاو هستید؛ با ما همراه باشید. ایمپلنت توانست پاسخگوی نیاز افرادی باشد که مدت‌ها بود لبخند زدن را به سبب نداشتن دندان فراموش کرده بودند. مروارید‌های سفیدی که در دهان هر شخص قرار دارد، می‌تواند بر اثر عوامل مختلفی از بین برود. بعد از بین رفتن این مروارید‌ها نیاز است تا دندانی جایگزین آن شود تا دهان شما هنگام لبخند زدن زیبا باشد. ایمپلنت توانست مشکل بسیاری از افراد را رفع نماید. به وسیله ایمپلنت شما می‌توانید دندان‌هایی که از دست داده اید را، مانند روز اول سرجایشان بگذارید. ممکن است این سوال برایتان پیش آید که امکان قرار دادن ایمپلنت در فک بالا نیز وجود دارد؟ جواب این سوال بله است. هیچگونه محدودیتی در خصوص قرار دادن ایمپلنت درون دهان و فک بالا و پایین وجود ندارد.

برای این که بخواهید دندان و یا دندان‌های خود را ایمپلنت کنید نیاز است تا در ابتدا به دندان پزشک مراجعه نمایید. دندان پزشک بعد از معاینه دندان‌های شما می‌تواند؛ به شما در خصوص نحوه قرار دادن ایمپلنت و این که چه نوع ایمپلنتی برای دندان‌های شما مناسب است اظهار نظر نماید. پس اولین قدم برای ایمپلنت دندان را می‌توان مراجعه به دندان پزشک حاذق دانست. به هیچ عنوان نباید تنها با تکیه بر شنیده‌ها اقدام به انتخاب نوع ایمپلنت کرد. ایمپلنت‌های موجود در بازار به سه دسته ایمپلنت دیجیتال، ایمپلنت استاندارد و مینی ایمپلنت‌های تقسیم می‌شوند. این مورد را دندان پزشک متناسب با شرایط شما تشخیص می‌دهد.

مراحل ایمپلنت کامل فک بالا

اگر در زمره افرادی هستید که این مورد را شنیده‌اید که ایمپلنت فک بالا درد بیشتری را نسبت به فک پایین دارد، با ما همراه باشید تا مراحل ایمپلنت کامل فک بالا را برایتان شرح دهیم.

مراحل ایمپلنت کامل فک بالا تفاوت چندانی را با فک پایین ندارد و هر دوی آن‌ها یک مسیر مشخص را طی می‌کنند. برای ایمپلنت دندان نیاز است تا پزشک بعد از معاینه دندان‌های شما نوع ایمپلنت مناسب با شرایط و موقعیت دندان شما را پیشنهاد دهد. بعد نوبت به قرار دادن ایمپلنت در دهان شما می‌رسد؛ در این مرحله دندان پزشک لثه شما را که قرار است ایمپلنت در درون آن قرار بگیرد را برش می‌دهد. بعد از برش دادن لثه نوبت به گذاشتن ایمپلنت می‌رسد. بعد از سپری شدن این مرحله دندان پزشک لثه شما را بخیه می‌زند و عمل جراحی ایمپلنت به پایان می‌رسد.

اگر قبلا در خصوص مراحل ایمپلنت دندان اطلاعی داشتید متوجه می‌شوید که؛ مراحل ایمپلنت کامل فک بالا با فک پایین هیچ تفاوتی ندارد.

ممکن است این سوال برایتان پیش آید که مدت زمان مورد نیاز برای انجام مراحل ایمپلنت کامل فک بالا چقدر است؟ در جواب باید بگوییم این مدت زمان نیز مانند مدت زمان مورد نیاز برای ایمپلنت دندان در فک پایین می‌باشد. معمولا مدت زمان دقیقی برای ایمپلنت دندان نمی‌توان در نظر گرفت چرا که هر دندان پزشک بنا به شرایط بیمار و نوع ایمپلنتی که قرار است در درون دندان قرار دهد، این مدت زمان را مشخص می‌کند. برخی از دندان پزشکان این کار را در یک روز و تنها در یک جلسه انجام می‌دهند، اما برخی دیگر در یک هفته و طی چند جلسه متوالی.

صفر تا ۱۰۰ مراحل ایمپلنت کامل فک بالا

چه افرادی نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند؟

معمولا افراد معتاد، دیابتی، سرطانی، بیماران رماتیسمی، افراد زیر ۱۸ سال که هنوز استخوان فکشان به صورت کامل شکل نگرفته است و افرادی که اعتیاد به الکل دارند؛ نمی‌توانند از ایمپلنت استفاده کنند. البته با پیشرفت تکنولوژی و ظهور دستگاه‌های پیشرفته، نوع دیگری از ایمپلنت‌ها مانند ایمپلنت‌های دیجیتال و مینی ایمپلنت‌ها به وجود آمدند که همه افراد حتی افرادی که به بیماری‌های اشاره شده در بالا مبتلا هستند، می‌توانند از آن استفاده کنند و عوارض ایمپلنت دندان بسیار کمتر شده است.

مراقبت‌های لازم بعد از انجام ایمپلنت چیست؟

بعد از طی کردن مراحل ایمپلنت کامل فک بالا، کار دندان پزشک تمام می‌شود و نوبت به شما می‌رسد تا به توصیه‌های دندان پزشکتان گوش دهید. معمولا افرادی که اعتیاد شدید به سیگار دارند؛ بعد از انجام ایمپلنت باید این عمل را ترک کنند چرا که در غیر این صورت به نتیجه دلخواه خود نمی‌رسند. در برخی مواقع به دلیل تسلط کافی نداشتن دندان پزشک با موضوع ایمپلنت ممکن است ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش نخورد، در این صورت ممکن است دهان شما دچار عفونت شود. در برخی مواقع نیز ممکن است بیمار بهداشت فردی دهان را انجام ندهد که در این صورت نیز امکان ابتلا به بیماری‌های دهان نیز وجود دارد. پس باید به درستی به توصیه‌ها گوش دهید تا دچار مشکلات بعد از ایمپلنت نشوید.

سوالی که ممکن است در خصوص مراحل ایمپلنت کامل فک بالا برایتان پیش آید این است که بعد از قراردادن ایمپلنت در فک امکان ایجاد عفونت وجود دارد؟ جواب این سوال خیر است. چرا که جنس ایمپلنت از تیتانیوم می‌باشد. این فلز یک فلز کاملا بی خطر برای بدن می‌باشد و هیچ تهدیدی برای سلامتی شما به شمار نمی‌آید.

صفر تا ۱۰۰ مراحل ایمپلنت کامل فک بالا

چه افرادی باید ایمپلنت فک بالا را انجام دهند؟

افرادی که دندان و یا دندان‌های فک بالای خود را از دست داده اند؛ می‌توانند این عمل را انجام دهند. اگر دندان‌های موجود در فک بالای شما آسیب دیده باشد نیز می‌توانید از این عمل استفاده نمایید. اگر در دسته افرادی هستید که دوست دارید یک روشی دائمی برای ماندگاری دندان‌های از دست رفته خود پیدا کنید، انجام این عمل می‌تواند جواب گوی نیاز شما باشد.

هزینه انجام عمل ایمپلنت فک بالا چه قدر است؟

برای تعیین هزینه مورد نیاز برای انجام ایمپلنت فک بالا، نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد؛ چرا که هر دندانپزشک متناسب با شرایط موجود دندان شما این مورد را اعلام می‌کند. سختی کار برای قراردادن ایمپلنت در درون دهان شما، تجربه دندانپزشک، مدت زمان مورد نیاز برای انجام ایمپلنت و.. از عوامل مهمی است که می‌تواند برای تعیین قیمت بسیار تاثیرگذار باشد. با این حال با توجه به این که عمل ایمپلنت یک روشی دائمی و همیشگی می‌باشد، تنها قیمت ایمپلنت دندان را برای انجام آن ملاک قرار ندهید و حتما تجربه و رزومه کاری پزشک را بررسی نمایید تا بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید. برخی افراد بعد از انجام ایمپلنت دچار عفونت‌های شدید دهان و دندان می‌شوند، چرا که دندان پزشک نتوانسته است وظیفه خود به درستی انجام دهد. واقف نبودن به نحوه انجام این کار می‌تواند به سبب کم تجربه و یا بی تجربه بودن دندان پزشک باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین