کد خبر: ۷۷۵۹۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۱
در جلسه امروز مجلس؛

رییس و دادستان دیوان محاسبات انتخاب شدند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رحمانی فضلی و عربیان به عنوان رییس و دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب شدند. 

نمایندگان مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس« عبدالرضا رحمانی فضلی» و «اصغر عربیان» را به عنوان رییس و دادستان دیوان محاسبات کشور انتخاب کردند.

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از خانه ملت، عبدالرضا رحمانی فضلی با 198 رای موافق و اصغر عربیان با 205 رای موافق انتخاب شدند.

در متن نامه کمیسیون برنامه و بودجه به هیات رییسه آمده بود: در اجرای مواد 11 و 14 قانون محاسبات مبنی بر انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات کشور از سوی کمیسیون برنامه و بودجه و معرفی آنها به مجلس بدین وسیله به استحضار می رساند این کمیسیون به محض شکل گیری این مهم را در دستور کار خود قرار داد تا با تشکیل کمیته منتخب وقت در انتخاب و ضرورت تسهیل در انجام این کار را مورد توجه قرار داد.

کمیته منتخب با تشکیل هفت جلسه کاری با تعیین ضوابط و ملاک های لازم برای تصدی این سمت از بین حدود 40 نفر از کاندیداها و معرفی شدگان 16 نفر را جهت ارائه برنامه و مصاحبه حضوری دعوت کردند.

از بین دعوت شدگان در این مصاحبه با توجه به مصوبه کمیسیون نهایتا سه نفر را برای تصدی ریاست و سه نفر را برای تصدی دادستان دیوان به کمیسیون معرفی نمود. 

کمیسیون نیز ضمن استماع مجدد برنامه ها و بررسی های سوابق معرفی شدگان آقایان «عبدالرضا رحمانی فضلی» را برای تصدی ریاست دیوان محاسبات و «اصغر عربیان»را برای تصدی عنوان دادستانی انتخاب نمود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین