کد خبر: ۷۷۶۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۴

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تلگرام و توئیتر از فیلتر خارج شوند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مخالف فیلتر کردن هستند و عقیده دارند که توئیتر و تلگرام باید آزاد باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: تلگرام و توئیتر از فیلتر خارج شوند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین با اشاره به دیدگاه کمیسیون فرهنگی مجلس درباره آزادسازی تلگرام و توییتر اظهار کرد: معتقدم مردم باید بتوانند تصمیمات درست خود را در آزادی فرهنگی، نه ولنگاری فرهنگی بگیرند. کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مدافع عدم محدودیت در فضای مجازی است و عقیده دارد که توییتر و تلگرام باید آزاد باشد. اکثر اعضاء این کمیسیون موافق آزاد بودن با قواعد و قوانین خاص و ساماندهی آن هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون برای ایجاد محدودیت‌ها در کمیسیون فرهنگی صحبتی نشده است، افزود: هرچند در کمیسیون فرهنگی به دنبال محدود کردن فضای مجازی نبوده و نیستیم اما ساماندهی آن را پیگیری می‌کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص نظر کمیسیون فرهنگی درباره حجاب و سخت‌گیری برای برگزاری کنسرت و اجرای موسیقی در برخی از شهرها اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این موارد ورودی نداشته و قائل به محدودیت‌ در این موارد نیست.

نیک‌بین در بخش دیگری از صحبت‌های خود در رابطه با تعبیر مقام معظم رهبری از مجلس انقلابی گفت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود با نمایندگان مجلس عنوان کردند: «من اصرار دارم که این مجلس انقلابی است»، تعبیر درستی هم است، چون مردم به شعارهای انقلابی و به کسانی که آرمان‌های انقلابی را شعار می‌دادند، رأی دادند؛ لذا این مجلس انقلابی است. اما بر اساس آنچه مقام معظم رهبری اعلام کردند؛ مهم انقلابی ماندن است.

وی ادامه داد: یکی از شاخصه‌های انقلابی ماندن از دیدگاه مقام‌ معظم رهبری ساده زیستی است. یعنی نحوه زندگی، قبل و بعد از نماینده شدن فرد تغییری نکند که در این مورد نمیتوانم بگویم تمام نماینده‌ها این شاخصه را دارند، ولی شیوه زندگی اکثر قابل توجهی از آن‌ها تغییر چندانی نسبت به قبل نداشته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بر مردمی بودن و گفت‌وگوی صریح با مردم و بیان مشکلات هم تاکید کردند و یکی دیگر از شاخصه‌ها این است که نمایندگان مسئولیت آراء خود را بپذیرند و شفاف با مردم سخن بگویند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین