کد خبر: ۷۷۶۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷

روسیه: سطح تنش با لهستان در تاریخ معاصر بی سابقه بوده است

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که سطح تنش کشورش با لهستان در طول تاریخ معاصر بی سابقه است.
روسیه: سطح تنش با لهستان در تاریخ معاصر بی سابقه بوده است
آفتاب‌‌نیوز :

«اولیگ تیابکین» مدیر بخش اروپایی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی به تنش های موجود میان مسکو و ورشو پرداخت و سطح تنش در روابط میان دو کشور را در طول تاریخ معاصر بی سابقه خواند.

به گزارش اینترفکس، «اولیگ تیابکین» مدیر بخش اروپایی وزارت خارجه روسیه امروز در سخنانی به تنش های موجود میان مسکو و ورشو پرداخت و سطح تنش در روابط میان دو کشور را در طول تاریخ معاصر بی سابقه خواند.

وی با بیان این مطلب افزود: تنش در روابط با لهستان در حالی صورت می گیرد که روسیه گناهی مرتکب نشده است.

این مقام روسی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان کاهش تیرگی روابط میان روسیه و لهستان وجود دارد یا روابط دیپلماتیک دو کشور به طور کامل قطع می شود، گفت: بعید دانستن هر کدام از این سناریوها غیر قابل توجیه است اما ما اقدامی در این خصوص مرتکب نمی شویم.

وی خاطرنشان کرد: لهستان در حال حاضر یکی از کشورهایی است که به شدت نسبت به اعمال تحریم های سخت علیه روسیه و نیز قطع روابط سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی مبادرت می ورزد.

وی افزود: ورشو اخیرا اقدامات غیر دوستانه ای در قبال روسیه مرتکب شده است و از ماه مارس تاکنون گروهی از دیپلمات های روس را بدون دلیل اخراج کرده است.

لازم به ذکر است که روسیه بامداد ۲۴ فوریه گذشته (پنجم اسفند ۱۴۰۰) یک حمله گسترده تحت عنوان عملیات نظامی ویژه را در خاک اوکراین آغاز کرد که واکنش های تندی در سطح بین المللی و همچنین اعمال تحریم های اقتصادی و مالی شدیدی علیه مسکو به ویژه از سوی کشورهای غربی را به دنبال داشت.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین