کد خبر: ۷۷۶۲۰
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۲۱:۵۳
روسیه به توافق موشکی آمریکا-چک واکنش نشان داد

پاسخ روسیه پاسخی نظامی-تکنولوزیک خواهد بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: توافق موشکی آمریکا و جمهوری چک خشم روسیه را برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، وزیر امور خارجه روسیه روز سه شنبه تهدید کرد در صورت اجرایی شدن این توافق، به آن پاسخی نظامی–تکنولوژیک خواهیم داد.

این اظهارات وزیر خارجه روسیه در پی آن است که «کاندولیسا رایس» وزیرامورخارجه ایالات متحده روز گذشته قراردادی را با همتای چک خود، «کارل شوارزنبرگ» منعقد کرد که به موجب آن واحدهای رادار که بخشی از سامانه سپرموشکی آمریکا هستند درخاک جمهوری چک قرار خواهد گرفت. 

این در حالی است که تا چند سال پیش کشور جمهوری چک که در آن زمانی بخشی از خاک کشور چکسلواکی بود جزیی از حیاط خلوت روسها محسوب می‌شد. 

گفتنی است ایالات متحده همچنین به دنبال عقد قراردادی مشابه با دولت لهستان به منظور نصب سامانه رهگیر موشکی است. 

لازم به ذکر است که رایس در توضیح چرایی نصب این سامانه در این کشورها «تهدید ایران» را به عنوان دلیل معرفی کرد؛ دلیلی که خود رایس نیز از پوچ بودن آن به خوبی آگاه است. 

مسکو این اقدام واشنگتن را تهدیدی جدی برای امنیت خود دانسته و نسبت به عواقب آن هشدار داده است. 

وزیر امور خارجه روسیه در یادداشتی که به همین منظور نوشته است گفت: «تردیدی نیست که نصب این قبیل تجهیزات پیشرفته نظامی درمنطقه روسیه و در حاشیه مرزهای آن، تهدیدی جدی برای امنیت ما و تضعیف کننده توانایی های بازدارنده ماست». 

این مقام روس در ادامه می گوید: «اگر این برنامه‌ها اجرایی شوند، در آن صورت و بی‌تردید پاسخ ما پاسخی نظامی – تکنولوژیک خواهد بود و نه پاسخی دیپلماتیک».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین