کد خبر: ۷۷۶۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۷

واکنش باراک اوباما به آزمایش موشکی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باراک اوباما، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به آزمایش موشکی جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این سناتور دموکرات از ایالت ایلینویز در بیانیه‌ای که در همین باره منتشر کرده آورده است: «این آزمایش موشکی بار دیگر به ما ضرورت ایجاد تغییر در سیاست‌های تهاجمی مان در برابر حکومت ایران را به نمایش گزارد». 

اوباما چنین ادامه می‌دهد: «چنانکه در مساله هسته‌ای، توانایی موشکی، دخالت در عراق، حمایت از تروریزم و تهدیدات علیه اسراییل ملاحظه می‌کنیم، ایران هم‌اکنون بزرگترین خطر حاضر برای ایالات متحده در منطقه است». 

اوباما می افزاید: «اکنون زمان آن است تا با دوستان ومتحدان خود، دست به کاری جمعی زنیم. ما بایستی برای ادامه دیپلماسی تهاجمی و مستقیم دربرابرحکومت ایران، از تحریم‌های یک‌جانبه و چند جانبه سخت‌تر بهره جوییم». 

اوباما در ادامه نوشت: «اکنون زمانی است که به ایران فرصت انتخابی روشن دهیم. انتخابی بین بهای سنگین ادامه رفتار چالش برانگیز کنونی و یا استفاده ازمشوق‌هایی بزرگ و واقعی، درصورتی که رفتارشان را تغییر دهند». 

اوباما در پایان اظهار داشت: «همان‌گونه که این آزمایش مجددا به ما یادآور شد، تهدید برنامه هسته‌ای ایران تهدیدی واقعی و بزرگ است. من، در صورتی‌که رییس جمهور شوم، هر چه در توان و قدرتم باشد را برای محو و زدودن این تهدید انجام خواهم داد. این اقدام نیز جز در گرو آغاز دیپلماسی مستقیم، تهاجمی و پایدار میسر نخواهد شد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین