کد خبر: ۷۷۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳

مخالفت احمد توکلی با تشکیل کمیسیون ویژه طرح دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: «با توجه به آغاز کار کمیسیون‌های تخصصی، تشکیل کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی در حال حاضر لازم نبود». 

به گزارش سرویس ‌اقتصاد و صنعت آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، احمد توکلی در پاسخ به این سوال که آیا کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی می‌تواند به اندازه کمیسیون ویژه اصل 44 موثر باشد، اظهار داشت: «علت اینکه من داوطلب حضور در این کمیسیون نبودم و سرانجام این مسئولیت به گردن من گذاشته شد، این بود که معتقدم کمیسیون ویژه در این شرایطی که کمیسیون‌های تخصصی اول کارشان است لازم نبود و کمیسیون‌های تخصصی می‌توانستند از ابعاد مختلف از دولت استعلام کنند و اول اطلاعات را جمع آوری کنند و بعد کار کارشناسی روی آن انجام می‌دادند و بعد قضاوت صورت می‌گرفت که این طرح وافی به اهداف صحیح و خوب خود هست یا خیر». 

وی افزود: «اولین قدمی که کمیسیون ویژه باید بردارد این است که اطلاعات لازم را از طریق دولت جمع آوری کند». 

رئیس مرکز پژوهش ها خاطرنشان کرد: «طرح تحول اقتصادی چون ابعاد بسیار گسترده‌ای دارد و هنوز هم ابعاد آن مشخص نیست کمیسیون‌های تخصصی بهتر می‌توانستند در این خصوص فعال باشند». 

توکلی در پاسخ به این سوال که رئیس مرکز پژوهش‌ها کی تعیین می‌شود، گفت: «من اطلاعی ندارم باید از هیات رئیسه سوال کنید». 

وی در پاسخ به این سوال که دولت اعلام کرده برای واردات بنزین هشت میلیارد نیاز داریم آیا مجلس این مبلغ را تصویب می‌کند یا خیر؟ اظهار داشت: «تا رسما اطلاعاتی نگیرم اظهارنظر نمی‌کنم، چون باید دید این رقم ناشی از افزایش قیمت همان مقدار بنزینی است که وارد می‌شود یا اینکه می‌خواهند بنزین بیشتری توزیع کنند. صرف ارزهای نفتی برای واردات بنزین و افزایش رفت و آمد خودروهای شخصی را مثبت نمی دانم». 

توکلی در خصوص تاخیر در معرفی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: «کار خوبی نبود و دولت باید در موعد مقرر اقدام می‌کرد تا مجلس فرصت کافی برای بررسی و انتخاب داشته باشد و اگر احیانا وزیر معرفی شده رای نیاورد باز دولت فرصت داشته باشد نفر بعدی را معرفی کند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین