کد خبر: ۷۷۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۳۲

ورود اولین قطار به فارس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک قطار مسافربری به صورت آزمایشی وارد فارس شد. 

به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، در مراسمی با حضور محمدرضا رضازاده استاندار فارس، صادق افشار معاون وزیر راه و ترابری و تعدادی از نمایندگان فارس در مجلس، یک قطار مسافربری به صورت آزمایشی وارد فارس شد. 

صادق افشار، معاون وزیر راه و ترابری با اشاره به اینکه پروژه راه آهن اصفهان- شیراز از اواخر سال 84 به طور جدی شروع شد، گفت: «راه آهن اصفهان- شیراز جزو پروژه های مهم و مطرح در کشور است و امکانات اجرایی و اعتبارات با اولویت به این پروژه اختصاص داده شده است که در آینده نیز همین روند دنبال خواهد شد. او اظهار امیدواری کرد که راه آهن اصفهان- شیراز تا پایان سال 87 به بهره برداری برسد». 

معاون وزیر راه و ترابری پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن شیراز- اصفهان را 70 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: «از کل 5/13 کیلومتر تونلهای محور 13 کیلومتر حفاری شده و در حال لاینیگ تونلهای هستیم و عملیات ریل گذاری تا اقلید انجام شده و عرشه فلزی پل ایزدخواست نیز به پایان رسید و طی دو یا سه ماه آینده مسیر اصفهان تا اقلید به بهره برداری خواهد رسید».
 
افشار با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 300 میلیارد تومان در پروژه راه آهن اصفهان- شیراز هزینه شده، گفت: «با هزینه‌ای بیش از 600 میلیارد تومان این پروژه نهایی خواهد شد». 

معاون وزیر راه و ترابری یاد آور شد: «به لحاظ وجود جاذبه های گردشگری خط آهن بین تخت جمشید و شیراز به صورت دو خطه طراحی و اجرا گردیده است». 

محمدرضا رضازاده استاندار فارس نیز از پرداخت 110 میلیون یورو از اعتبارات صندوق ذخیره ارزی به راه آهن اصفهان- شیراز خبر داد. او همچنین گفت: «رئیس جمهور نیز با توجه به اولویت این پروژه دستور اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نفت را صادر کرد». 

استاندار فارس خاطرنشان کرد: «از این اعتبار تاکنون 70 میلیارد آن پرداخت شده و کمکهای مختلفی نیز تاکنون در رابطه با اختصاص زمین و اعتبارات انجام گرفته است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۲
0
0
آخه چطوري تا الان 70٪ تكميل شده با 300 ميليارد بعد كل پروژه بيش از 600 ميليارد هزنيه داره؟! يعني 30٪ الباقي بيشتر از 300 ميليارد خرج داره؟! و در ضمن منظور از پيشرفت فيزيكي چيه؟! مگه ريل گذاري نيازهاي روحي هم داره؟ واقعا كه تاسف تاسف تاسف
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین