کد خبر: ۷۷۶۶۳۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۶

راه اندازی گشت ارشاد مسئولان در آذربایجان غربی

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان غربی با اشاره به طرح‌ها و برنامه‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این رابطه، ستاد به موضوع "گشت ارشاد مسئولان" از بُعد نظارتی و جهاد تبیین، اقدام می‌کند.
راه اندازی گشت ارشاد مسئولان در آذربایجان غربی
آفتاب‌‌نیوز :

حجت الاسلام بهنام دلریش در گفت و گو با خبرنگاران، با اشاره به ایجاد تشکل‌های مردمی در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: بی‌تردید هر چه بازوی مردمی تقویت شود به اهداف و رسالت خود دست خواهیم یافت چراکه تمرکز بیشتر ماموریت‌ها بر روی مردمی‌شدن است و بنابراین از قدرت و توان و دغدغه‌های مردمی برای مطالبه‌گری استفاده می‌شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی گفت: بحث تربیت مربیان نیز امسال به صورت کیفی و علمی انجام می‌شود و آموزش‌ها نیز در ۳ مرحله پایه‌ای، مهارتی و تخصصی برنامه‌ریزی شده است.

وی از پیگیری موضوع "مطالبه‌گری" در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۲۳۵ گروه جهادی امر به معرو ف و نهی از منکر با محوریت مطالبه‌گری از مسئولان راه اندازی شده است.

دلریش، در ادامه با تاکید بر اینکه هیچ شهروندی نباید در دستگاه‌های دولتی مورد بی‌مهری قرار گیرد، بیان کرد: توهین به ارباب رجوع توسط ماموران دولتی جرم محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: در صورت اهانت به ارباب‌رجوع، گشت مسئولان در وهله اول به صورت تذکر لسانی با وی برخورد کرده و در گام‌های بعدی تذکر کتبی، اقدام رسانه‌ای و گزارش به مبادی نظارتی و در صورت تکرار گزارش به وزارت کشور در دستور کار قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه مردم ولی نعمت نظام هستند گفت؛مردم باید نارضایتی های ایجاد شده در جامعه را به گوش ستاد امر به معروف و نهی از منکر برسانند.

وی، از راه‌اندازی شورای امر به معروف و نهی از منکر ویژه اصناف نیز خبر داد و گفت:هم اکنون نظارت و ارزیابی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی انجام شده و در قالب آن باید منکرات نیز تبیین شود.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر در امر به معروف و نهی از منکر، گفت: موضوع امر به معروف و نهی از منکر باید در قالب هنر در سطح جامعه ترویج داده شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد "لشکر سایبری" در سطح استان، اظهار داشت: در این راستا نخبه های رسانه و فضای مجازی شناسایی شده و ایجاد شبکه توسط ستاد در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به خلا های موجود امر به معروف و نهی از منکر در جشنواره های استانی گفت: پس از شناسایی این موارد در صدد رفع آنها برخواهیم آمد.

دلریش، در پایان سخنان خود گفت: قرارگاه ۲۱ تیر برای اجرای طرح جامع عفاف و حجاب در ۷ گام و همزمان با سراسر کشور در استان اجرا می‌شود و بر اساس شاخص‌های ارائه شده به دستگاه‌های اجرایی و اداری نسبت به بازرسی و بهبود وضعیت حجاب و عفاف کارکنان در ادارات اقدام خواهیم کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین