کد خبر: ۷۷۶۷۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰

ماده پلنگ ارم تلف شد

مدیر باغ وحش ارم گفت: «کیجا» ماده پلنگ ارم در اثر ابتلا به عفونت شدید جان خود را از دست داد. کیجا در سال‌های گذشته در تله شکارچیان در استان گلستان یک دست خود را از دست داده بود و برای مداوا ابتدا به کلینیک حیات وحش پردیسان و پس از طی طول درمان به باغ وحش ارم منتقل شد.
ماده پلنگ ارم تلف شد
آفتاب‌‌نیوز :

«کیجا» - ماده پلنگ ۱۳ ساله این باغ وحش - که در سال ۹۱ از تله شکارچیان گرفته شده بود و به علت عفونت شدید دست با عمل جراحی و قطع دست به زندگی برگشت، روز ۲۳ خرداد ماه به دلیل عفونت مزمن تلف شد.

پیمان محمدزاده - دامپزشک باغ وحش ارم - در توضیح علت مرگ این گونه جانوری گفت- صبح روز جمعه (۲۰ خردادماه) به دنبال اطلاع مراقبان مبنی بر بی‌اشت‌هایی و بیحالی حیوان بلافاصله با هماهنگی و مشورت با اساتید دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و دامپزشکان سازمان محیط زیست پلنگ مذکور بیهوش و سونوگرافی محوطه بطنی انجام شد، نتایج حاکی از سیستیت فوق حاد و عفونت کلیه و ستون فقرات داشت، در حالی‌که این حیوان قبل از این هیچگونه نشانه بیماری و ضعف نداشته و تغذیه و تحرک آن طبیعی بود.

وی اضافه کرد: مراقبان این حیوان که جزو با تجربه‌ترین‌ها در حرفه خود هستند و هیچگونه علائم غیر طبیعی در این گونه ندیده بودند. به هر حال بعد از تشخیص بیماری از همان روز اول و با مشورت اساتید دانشگاه تهران، درمان دارویی بصورت آنتی بیوتیک تراپی و مایع درمانی گسترده شروع شد، اما متاسفانه بعد از گذشت دو روز و علی رغم تمام تلاش‌ها حیوان تلف شد.

به گزارش روابط عمومی ارم سبز لاشه حیوان جهت تعیین علت اصلی مرگ و نمونه‌برداری‌های لازم در اختیار بخش پاتولوژی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران قرار گرفت و پس از اخذ نتیجه، گزارش آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
0
2
باباشماهاکه نمیتونین تروخدااین زبون بسته هاروول کنین تو حیاط وحش اونجاجاشون امن تره باغ وحش و تکثیرنمیخوایم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین