کد خبر: ۷۷۶۷۹
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۹
وزیر رفاه و تامین اجتماعی خبر داد:

افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر رفاه و تامین اجتماعی از تصویب افزایش 17.5 درصدی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و توزیع سهام عدالت در بین بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد و آن را از مصوبات هفته گذشته دولت خواند.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، ظهر امروز هم‌زمان با آغاز هفته بهزیستی و تامین اجتماعی با حضور دکتر عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی، روسای سازمانهای تابعه و جمعی از مدیران، کارکنان و معلولان با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند. 

دکتر مصری پس از ادای احترام به مقام شامخ بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: «آرمان های امام (ره) همیشه و همه جا سرلوحه برنامه ها و اهداف وزارت رفاه و تامین اجتماعی قرار دارد و آن نفس قدسی و بیانات تاریخی ایشان هیچ گاه کهنه نمی شود».
 
وی تاکید کرد : «با استفاده از تجربیات گذشتگان و عبرت گرفتن از تجربیات، رفع نقاط ضعف و برنامه ریزی باید بتوانیم جلوی آسیب ها را بگیریم».
 
مصری یاد آورشد: «راه اندازی بانک اطلاعات ایرانیان یکی از آرزوهای بزرگ مردم کشورمان بود که با تلاش و کوشش دست اندرکاران دولت خدمتگزار نهم این امر محقق شد، اما متاسفانه برخی از منتقدان پس از راه اندازی این بانک، به جای سپاسگزاری و بیان خدا قوت، عنوان کردند این کار مدت ها پیش در دیگر کشورها انجام شده است».
 
وزیر رفاه و تامین اجتماعی ادامه داد: «دولت برای اجرای عدالت مصمم است و قصد دارد بازار به هم ریخته یارانه ها را سر و سامان دهد که این کار به ما محول شده است».
 
وزیر رفاه و تامین اجتماعی در مورد هدفمند كردن یارانه‌ها به عنوان یكی از طرح‌های تحول اقتصادی دولت، گفت: «با اجرای این طرح، قدرت خرید دهك‌های پائین جامعه به گونه‌ای افزایش می‌یابد كه قدرت خرید آن‌ها از میزان تورم بیشتر می‌شود».
 
مصری خاطرنشان کرد: «با گذشت 29 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دولت نهم اعلام کرد تمام افرادی که بیمه نیستند با پرداخت نیمی از حق بیمه می توانند از این گونه خدمات نیز بهره مند شوند».
 
وی شغل رانندگی را یکی از سخت ترین مشاغل عنوان کرد و افزود: «طرح بیمه رانندگان و بیمه خادمین مساجد در این دولت اجرا شده است و آنها می توانند از مزایای این طرح بهره مند شوند».
 
وی با بیان این که برای تحت پوشش قرار دادن 16 گروه دیگر نیز منتظر تصمیم مجلس شورای اسلامی هستیم، در ادامه تصریح کرد: «عالی‌ترین اقدام برای کارگران روزمزد ساختمانی بیمه آنهاست که در این صورت 5/1 میلیون کارگر ساختمانی و 6 میلیون نفر از خانواده آنها بیمه خواهند شد».
 
وزیر رفاه و تامین اجتماعی در ادامه با اشاره به تفاوت کار کارگران تولیدی و ساختمانی خاطرنشان کرد: «سنگینی کار کارگران ساختمانی با کارگران تولیدی اصلا قابل مقایسه نیست چرا که کارگران تولیدی از مزایای تعطیلات، مرخصی استعلاجی و ... می توانند استفاده کنند اما کارگران روز مزد ساختمانی از چنین مزایایی بهره مند نیستند، که امیدوارم نمایندگان مجلس هشتم دوباره این طرح را مورد بررسی قراردهند تا به نتایج خوبی دست یابیم».
 
وی در ادامه با بیان این که در حال حاضر یک میلیون نفر به بیمه پردازهای ما در سازمان تامین اجتماعی اضافه شده است، افزود: «در مورد بازنشستگان كارهای بزرگی صورت گرفته است، به طوری كه بازنشسته‌ای با دریافتی كمتر از 250 هزار تومان وجود ندارد كه این خود باعث می‌شود كه بازنشستگان از دهك‌های پایین به دهك‌های بالاتر سوق پیدا كنند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۳
0
1
دروغ از اين گنده تر در يك مملكت به ظاهر اسلامي از يك مسؤولي كه از هزاران فيلتر رد ميشود . كي ميگه بازنشسته كمتر از 250 هزار تومان حقوق نداريم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۹/۰۵/۲۳
0
4
ازکی حقوق ما اضافه میشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۷/۰۷
0
4
اضافات حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران کی پرداخت می شود در صورتی که سال از نیمه گذشته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بخندیم یا گریه کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!....
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین