کد خبر: ۷۷۶۸۰
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۱

الهام برکناری وزیر راه را تأیید کرد

قیمت مسکن کاهش یافته‌است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: الهام سخنگوی دولت در پاسخ به سئوالی در زمینه عینی نبودن ادعای دولت مبنی بر کاهش سی درصدی قیمت مسکن در کشور گفت: «ماهم اعلام کرده بودیم قیمت مسکن تا سی درصد دربرخی استان‌های کشورکاهش یافته است و به این معنا نیست که در تمام مناطق کشور صورت گرفته است و اینکه استاندار تهران میزان کاهش قیمت مسکن را تا 10 درصد اعلام کرده است برهمین اساس است».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سخنگوی دولت در نشست خبری روز شنبه خود با خبرنگاران، بر درست بودن ادعای دولت تاکید کرد و با اشاره به سرعت روز افزون کاهش قیمت مسکن با توجه به برنامه‌های دولت برای متعادل کردن بهای مسکن در کشور گفت: «انتظار داریم که در این روند رو به کاهش، موانع روانی ایجاد نکنیم هرچند روند کاهش متوقف نخواهد شد و معتقدیم این به سود مردم است که واقعیات موجود را به آنها گزارش دهیم».

الهام برخی‌ها را به تلاش برای خلاف واقع نشان دادن عملکرد دولت در این زمینه متهم کرد و گفت: «برخی تلاش کرده‌اند در عنوان گزارش خود واقعیات مربوط به این موضوع را نادرست نشان دهند درحالی که در متن گزارش‌های خود به کاهش قیمت مسکن اشاره کرده‌اند و این نشان می‌دهد به رغم انجام برخی تلاشها برای انتشار گزارش‌های منفی، واقعیت کاهش قیمت نیز گزارش شده و این رقم تا 30 درصد بوده است که در نقاط مختلف به صورت متفاوت وجود دارد». 

سخنگوی دولت از خبرنگاری که این سوال را مطرح کرد خواست آمار تحقیقاتی خود را در زمینه قیمت مسکن در اختیار دولت قرار دهد تا کارشناسان از آن استفاده کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره تداوم تغییرات کابینه اظهار داشت: «البته همه این موارد به افراد بر نمی‌گردد بلکه ممکن است از توانمندی اشخاص در حوزه‌های دیگر استقاده شود».
 
سخنگوی دولت در پاسخ به این مطلب که اگر تغییرات کابینه به نصف برسد، دولت باید مجددا از مجلس رای اعتماد بگیرد، گفت: «این حکم قانون اساسی است اما هنوز تغییرات کابینه به نصف نرسیده است و اگر تغییرات کابینه به نصف برسد براساس قانون عمل می‌شود». 

الهام در پاسخ به اظهار نظر خبرنگار دیگری که نصف بیست ویک عضو کابینه چند نفر می‌شود گفت: «باید تغییرات به یازده نفر برسد». 

خبرنگار گفت می‌دانید که ترکیب نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌تغییر یافته است. سخنگوی دولت پاسخ داد: «مشکلی پیش نخواهد آمد؛ در صورت لزوم یک رای اعتماد مجدد انجام خواهد شد».

سخنگوی دولت گفت: «تغییرات در دولت در خیلی ازکشورها تندتر صورت می‌گیرد و این قدر مهم نیست که حساسیت برانگیز شود و مسئله مهم در اینجا سمت گیری‌هاست که باید درجهت تعالی وپیشرفت کارها و خدمت رسانی بهتر به مردم باشد و تغییر کابینه جرح اشخاص و برگشت به افراد نیست». 

سخنگوی دولت همچنین تغییر وزیر راه و ترابری را تأیید کرد و گفت: «یکی از معاونین وی سرپرستی این وزارتخانه را به عهده خواهد گرفت». 

خبرنگاری در خصوص معرفی استاندار جدید ایلام و علت انصراف وی، از الهام سؤال کرد که سخنگوی دولت گفت: «موضوع تغییر استاندار ایلام در دولت مطرح شد اما استاندار پیشنهادی آمادگی کار را نداشت و اعلام کرد که منصرف است».
 
سخنگوی دولت اظهار داشت: «وزارت کشور در حال پیگیری این امر است». 

الهام با بیان این که در دولت نهم خدمت اصالت دارد، تصریح کرد: «دولت پویایی، حرکت رو به جلو و خدمت پر توان تر را دنبال می‌کند». 

وی همپنین در پاسخ به سوالی درمورد اینکه شنیده شده که شرکت توتال فرانسه از سرمایه‌گذاری در ایران خارج شده است، گفت: «اقدامی‌در این زمینه نشده است، براساس گزارش‌های موجود مدیرعامل این شرکت در اجلاسی که درمورد نفت و انرژی در اسپانیا برگزار شده گزارش تحلیلی در ضرورت سرمایه‌گذاری در بخش نفت و گاز در منطقه و ایران ارایه کرده است و آن را لازمه تامین انرژی با قیمت مناسب در جهان دانسته است». 

سخنگوی دولت افزود: «نیاز آنها به سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی‌و ضرورت این موضوع برای آنها روشن است و آنها در خروج سرمایه‌گذاری در ایران اقدامی‌انجام نداده‌اند».

الهام یادآور شد: «سرمایه‌گذاران مختلفی آماده سرمایه‌گذاری در ایران هستند. همچنین ایران به تنهایی قدرت اداره صنعت نفت و برنامه ریزی و سرمایه‌گذاری در این بخش را دارد و بدون نیاز به سرمایه‌گذاری‌های خارجی».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۲
0
0
بابا آفتاب كه يك هفته قبل اين خبر رو داده بود ولي آقايون وزارت راه تكذيب كردند. احسنت بر شما.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۳
0
0
اول در اقتصاد كشور با بي تدبيري ناهنجاري ايجاد ميكنند وسپس طلبكارانه وآمرانه به مردم جواب مي دهند.
رشد 100تا 300درصدي قيمت ساختمان وملك در شهرستان ها وتهران كجا و كاهش 10 تا 30 درصدي نرخ در تهران وشهرستانها كجا!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین