کد خبر: ۷۷۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۸
یک نماینده در واکنش به ابلاغ جزئیات طرح تحول برای اجرا

طرح دولت پیش از بررسی مجلس امکان اجرا ندارد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشتم تاکید کرد: «دولت تاکنون جزئیات طرح تحول اقتصادی را به مجلس ارائه نکرده است».

حمید سعادت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آفتاب در پاسخ به این سوال که "آیا دولت می‌تواند جزئیات طرح تحول را به دستگاه‌های اجرایی پیش از ارائه به مجلس ابلاغ کند"؟ گفت: «هنوز بسیاری از زوایای طرح تحول اقتصادی برای نمایندگان و کارشناسان اقتصادی پنهان است و اطلاع درستی از آن در دست نیست».

وی افزود: «حتی تیم اقتصادی دولت و مدیران آن نیز در مورد این طرح وراهکارهای اجرایی آن اطلاع درستی ندارند بر همین اساس این مدیران در اظهارنظرهای خود از پرداختن به جزئیات طرح تحول اقتصادی خودداری می‌کنند».

عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس تاکید کرد: «در جلسه‌ای که مجلس با مسئولان دولت و رئیس‌جمهور داشت مقرر شده بود که تا زمانی که جزئیات و زوایای طرح اقتصادی روشن نشود اقدامی برای اجرای آن صورتی نگیرد».

نماینده نجف‌آباد تصریح کرد: «آنچه تا به حال در مورد طرح دولت اعلام شده تنها مجموعه‌ای از کلیات است و اکنون مشخص نیست امکان اجرای آن در شرایط بحران اقتصاد جهانی و تحریم ایران وجود داشته باشد یا خیر».

وی ادامه داد: «در شرایط تحریم آزادسازی قیمت کالا و معمای بسیار پیچیده‌ای است از سوی دیگر در چنین وضعی بسیاری از فاکتورهای تعیین قمیت در دست ما نیست و ما نمی‌توانیم مستقل از تحولات جهانی دراقتصاد تغییرات اعمال کنیم».

سعادت همچنین با تاکید بر لزوم ارائه و بررسی جزئیات طرح تحول در مجلس گفت: «باید جزئیات طرح در مجلس مطرح شود چرا که در برخی از موارد این طرح با قوانین برنامه چهارم توسعه در تضاد است از سوی دیگر این طرح باید در چارچوب ابلاغیه اصل 44 باشد».

وی افزود: «برای اجرای این طرح بسیاری از قوانین باید اصلاح شود و همچنین اجرای آن نیاز به مجوز از قوانین بالادستی دارد که تنها مجلس امکان این اقدام را خواهد داشت. بنابراین تا زمانی که طرح عملیاتی دولت و جزئیات آن به مجلس ارائه نشود امکان اجرای آن وجود نخواهد داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین