کد خبر: ۷۷۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۰
فلاحت‌پیشه:

نگاه تخصصی‌تر نتیجه تفکیک کمیسیون امنیت ملی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده اسلام‌آباد غرب گفت: «با تفکیک کمیسیون قطعاً به مسائل داخلی و خارجی تخصصی‌تر نگاه می‌شود اما موضوع امنیت ملی یک موضوع تفکیک‌ناپذیر است و طبیعتاً در این خصوص ما بحث‌های داغی در آینده در کمیسیون خواهیم داشت».


حشمت‌ا... فلاحت‌پیشه نماینده اسلام‌آباد غرب در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به تفکیک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به 2 کمیسیون مجزا گفت: «معتقدم که اصل تفکیک کمیسیون امنیت ملی قابل تامل است و باید به گونه‌ای این تفکیک صورت بگیرد که مولفه‌های اصلی امنیت ملی کشور در آن نادیده گرفته نشود».

وی افزود: «فکر می کنم این تفکیک بیشتر در راستای علاقه و میل نمایندگان برای حضور در کمیسیون امنیت ملی صورت می‌گیرد».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: «تعداد نمایندگان متقاضی حضور در کمسیون امنیت ملی در این دوره زیاد بود و به همین دلیل مجلس تصمیم به تفکیک این کمیسیون گرفت که وضعیت کمیسیون امنیت ملی به دوران مجلس پنجم بازگردد».

وی ادامه داد: «تفکیک کمیسیون امنیت ملی از لحاظ حل مشکل ترافیک کمیسیون بسیار خوب است ولی از نظر کلیت پوشش دادن بحث امنیت در کشور یک بحثی است که قابل تامل است».

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: «با تفکیک کمیسیون قطعاً به مسائل داخلی و خارجی تخصصی‌تر نگاه می‌شود اما موضوع امنیت ملی یک موضوع تفکیک‌ناپذیر است و طبیعتاً در این خصوص ما بحث‌های داغی در آینده در کمیسیون خواهیم داشت».

وی در پایان گفت: «معتقدم که این طرح در صحن مجلس رای می‌آورد اما در کمیسیون این طرح رای نمی‌آورد و درکل هم کمیسیون نظر مخالف دارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین