کد خبر: ۷۷۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۶

سارکوزی میزبان اجلاس اتحادیه مدیترانه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رهبران اتحادیه اروپا و کشورهای مدیترانه برای شرکت در اجلاس اتحادیه مدیترانه یکشنبه در پاریس گرد یکدیگر آمدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، «نیکولاسارکوزی» رئیس‌جمهور فرانسه میزبان 42 کشور جهان خواهد بود تا موضوعات مهم منطقه از جمله مهاجرت و آلودگی هوا و خاورمیانه گفتگو کنند.

فرانسه امیدوار است این اجلاس باعث پیشبرد مشکلات شود و این پیشرفت با توافق لبنان و سوریه در ایجاد سفارتخانه در خاک یکدیگر آغاز شده است. گفتنی است سارکوزی همچنین از «بشار اسد» درخواست کرده از روابط خوب سوریه و ایران درحل مسئله غنی‌سازی اورانیوم استفاده کند.

شایان ذکر است «معمر القذافی» رهبر لیبی این اجلاس را تحریم کرده و آن را ضربه به اعراب  خواند. در این میان ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و همچنین پادشاه مراکش در این اجلاس شرکت دارند. 

احتمال عدم شرکت ترکیه نیز که شنیده می‌شد از سوی وزیر خارجه این کشور رد شد این مقام ترک شنبه اعلام کرد دولتمردان کشورش نقش فعالی در اجلاس خواهند داشت. در ادامه حواشی اجلاس «گوردون براون» نخست‌وزیر بریتانیا نیز از اجلاس برای افزایش تحریم علیه زیمباوه استفاده خواهد کرد.

تحلیلگران معتقدند در این اجلاس بحثهای مهمی درباره مسائل اصلی منطقه صورت خواهد گرفت همچنین دیپلماتها از ادامه بحث برسر مسائلی از جمله صلح خاورمیانه و نقش اتحادیه عرب و بشاراسد در این زمینه خبر دادند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین