کد خبر: ۷۷۷۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۴
روزنامه هاآرتص در ادامه ایجاد جنگ روانی علیه کشورمان مدعی شد

هاآرتص: اعراب مخالفتی با حمله به ایران ندارند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه اسرائلی هاآراتص، موج جدیدی از اتهامات و فضاسازی‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران به‌راه انداخته است.

به‌ گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این روزنامه در مطلبی در قالب یک گزارش خبری آورده است: «ایران در صورتی که مورد حمله اسرائیل و یا آمریکا قرار بگیرد، اسرائیل و 32 پایگاه نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه را نابود خواهد کرد».

هاآرتص با اشاره به مصاحبه حجت‌الاسلام «ذوالنور» افزوده است: «حجت‌الاسلام «ذوالنور» نماینده آیت‌الله خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این مطلب در گفت‌وگو با خبرگزاری نیمه دولتی «فارس» اظهار داشت: «اسرائیل و پایگاه‌های آمریکا در منطقه در تیررس موشک‌های ما قرار دارد و در صورت هرگونه تهاجم به خاک ایران نابود خواهند شد». 

این روزنامه اسرائیلی می‌افزاید: «در همین راستا، نمایندگان یکی از کشورهای عربی به اسرائیل گفته اعراب مخالفتی با حمله به ایران ندارند. برخی منابع از اورشلیم مدعی شده‌اند که نماینده رسمی یک کشور عربی در دیدارهایی با مقامات اسرائیلی به آنها گفته است اعراب مخالفتی با حمله اسرائیل به ایران ندارند».

براساس ادعای این منبع، نمایندگان کشورهای عربی از قدرت روبه فزونی ایران در منطقه به ویژه در میان جوامع شیعه مذهب در کشورهای عربی نگران‌اند.

وزیر دفاع اسرائیل روز پنجشنبه به صورت گذرا و تلویحی به علاقمندی اسرائیل به حمله به ایران اشاره کرد. 

وی اظهار داشت: «اسرائیل قوی‌ترین کشور منطقه است. این را در گذشته اثبات کرده است. اسرائیل زمانی که منافعش به خطر بیافتد از انجام هیچ اقدامی چشم‌پوشی نخواهد کرد».

به‌ ادعای هاآرتص این نمایندگان در دیدار با مقامات اسرائیلی همچنین از سیاست‌های ایران ابراز ناخشنودی کرده‌اند. برخی از کشورهای عرب از این که وجود قدرت رو به فزونی ایران سبب تنش و شکاف میان اقلیت شیعه در کشورهایشان شود نگران‌اند. 

این گزارش می‌افزاید: «آگاهان سیاسی در اسرائیل به «هاآرتص» گفته‌اند اقدامات ماجراجویانه ایران موجبات نگرانی شدید کشورهای حوزه خلیج‌فارس را فراهم آورده است از همین رو این کشورها خواهان حمایت‌های آمریکا در این زمینه هستند». 

یک کارشناس اسرائیلی در این باره گفته است: «وقتی در شرایط کنونی که ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی ندارد، اینچنین ایجاد تهدید و خطر می‌کند، پس در زمانی که به سلاح هسته‌ای دست یابد چه خواهد کرد»؟

روز پنج‌شنبه در یکی از جلسات حزب کارگر اسرائیل در تل‌آویو، یهود باراک گفت: «در حال حاضر باید اعمال بر تحریم‌های بین‌المللی و اقدامات دیپلماتیک متمرکز شویم و حداکثر استفاده را از این امکانات بنماییم». 

ایران همواره حفظ روابط دوستانه و برادرانه با کشورهای اسلامی و عربی را از اولویت‌های سیاست‌خارجی خود برشمرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۳
0
0
علامت تعجب را جلو فكر خودتان بگذاريد. اگر اعراب را تا كنون نشناخته ايد مشكل خودتان است. مطمپن باشيد اسراپيل با ايرانيها بيشتر دوست است تا اعراب.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۴
0
0
اين حرف كه اعراب با ايراني ها مشكل دارند يك حرف جاهلي و نژادپرستانه است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۶
0
0
اینها هم با پدران ما دشمنی کردند هم با امامان ما هم با نسل امروز (حمله عراق وحمایتهای اعراب منطقه) چه کنند که ما آنها را دشمن بپنداریم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین