کد خبر: ۷۷۷۱۷
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۷
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:

مسائل امنیت ملی باید به صورت متمرکز بررسی شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: «اخباری وجود دارد که خود هیت رئیسه هم با ترکیب فعلی کمیسیون امنیت ملی موافق نیست و گفته‌اند که این ترکیب بر اساس سلیقه روسای شعب اتخاذ شده است». 

مهدی شهریاری نماینده بجنورد در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به تفکیک کمیسیون امنیت ملی به 2 کمیسیون مجزا گفت: «طرح تفکیک کمیسیون امنیت ملی در داخل کمیسیون رای نیاورد اما مسائل داخلی و خارجی به نحوی با هم مرتبط هستند و 4 وزارتخانه‌ای که زیر مجموعه کمیسیون امنیت ملی هستند با هم ارتباط کاری دارند».

وی افزود: «وزارت کشور نقاط مرزی را تحت پوشش دارد و وزارت خارجه هم با کشورهای خارج در ارتباط است و وزارت اطلاعات و دفاع هم با هم مرتبط هستند و مسائل امنیتی هم با این چهار وزارتخانه گره خورده است و این 4 وزارتخانه زیر مجموعه کمیسیون به نوعی مکمل یکدیگر هستند».

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: «معتقدم که مسائل امنیت ملی ما در حوزه داخل و خارج باید به صورت متمرکز در یک کمیسیون بررسی شود تا اثرات بهتری داشته باشد زیرا با وجود یک کمیسیون هماهنگی کاملی میان این 4 وزارتخانه ایجاد می‌شود و کارها بهتر انجام می‌شود».

وی ادامه داد: «ما در کمیسیون امنیت ملی 3 کمیته تخصصی داریم که تمامی مباحث مورد  بررسی قرار می‌گیرد و کار تخصصی هم در این کمیته‌ها صورت می‌گیرد و این که به دلیل تخصصی‌تر شدن کارها کمیسیون را تفکیک کنیم توجیه خوبی نیست».

نماینده بجنورد تصریح کرد: «در مجلس پنجم به دلیل هماهنگی بیشتر میان 4 وزارتخانه تصمیم گرفته شد که 3 کمیسیون در یک کمیسیون ادغام شود و این تفکیک به نظرم ناهماهنگی میان وزارتخانه‌ها ایجاد خواهد کرد».

شهریاری خاطرنشان کرد: «من شنیده‌ام که خود هیت رئیسه هم با ترکیب فعلی کمیسیون امنیت ملی موافق نیست و گفته‌اند که این ترکیب بر اساس سلیقه روسای شعب اتخاذ شده است و معتقدم که می‌شد که شعب در ترکیب کمیسیون امنیت ملی بهتر عمل کند تا این اعتراضات توسط نمایندگان با تجربه به وجود نمی‌آمد».

وی اضافه کرد: «نمایندگان بازمانده از کمیسیون در واقع 3 ستاره بودند و تجربه، تخصص و سابقه کمیسیون را در دوره‌های گذشته داشتند و باید شعب به نحوی تصمیم می‌گرفتند که این افراد در کمیسیون می‌ماندند تا این اعتراضات به وجود نیاید».

نماینده بجنورد در پایان گفت: «به نظرم این طرح در صحن مجلس رای نخواهد آورد». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین