کد خبر: ۷۷۷۱۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹

محمودعباس با اولمرت مذاکره می‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمودعباس» رئیس دولت خودگردان فلسطین در حاشیه اجلاس اتحادیه کشورهای مدیترانه با «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سخنگوی محمودعباس اعلام کرد: «پرزیدنت عباس طرح گفتگو با اولمرت را پیشنهاد کرده تا روند صلح را سرعت بخشد زیرا زمان می‌گذرد». 

گفتنی است عباس در جریان ورود به اجلاس اتحادیه مدیترانه در کنفرانسی خبری با حضور «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور فرانسه و «ایهود اولمرت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «دو طرف در ادامه روند مذاکرات صلح جدی هستند». 

اولمرت نیز مدعی شد: «هیچ‌وقت مانند امروز به دستیابی به قراداد صلح نزدیک نبودیم».

سخنگوی اولمرت درباره سفر محمود عباس گفت: «عباس درباره اشغال سرزمینهای فلسطین و تلاش برای پایان دادن به تنش‌ها در شرق بیت‌المقدس با اولمرت مذاکره خواهد کرد». 

این مقام همچنین تصریح کرد: «هیچ موضوعی حل نشده، بنابراین الزامی است تلاشهای بیشتری از طرف دولت آمریکا و جامعه بین‌الملل صورت گیرد تا از سقوط منطقه در آشوب جلوگیری شود».

گفتنی است مذاکره‌کنندگان ارشد دولت خودگردان فلسطین «احمد قری» و «صائب ارایقات» که عباس را در سفر پاریس همراهی می‌کنند روز سه‌شنبه برای مذاکره با «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه آمریکا به واشنگتن سفر می‌کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین