کد خبر: ۷۷۷۲۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸

شب‌ها گیلاس بخورید

بسیاری از مردم از خوردن گیلاس در تمام ساعات روز لذت می‌برند اما برخی افراد بر این باورند که خوردن گیلاس در شب می‌تواند برای سلامتی مضر باشد و علت آن احتمالا قند موجود در گیلاس است.
شب‌ها گیلاس بخورید
آفتاب‌‌نیوز :

گیلاس حاوی مقدار زیادی قند است اما فیبر نیز دارد که بر هضم تاثیر چندانی نمی‌گذارد. در واقع خوردن گیلاس قبل از خواب ممکن است به خواب بهتر شما کمک کند.

به گزارش هلث، طبق گفته کلینیک کلیولند ایالات متحده گیلاس به افزایش میزان ملاتونین در بدن کمک می‌کند. ملاتونین هورمونی است که بر تنظیم خواب تاثیر دارد. بنابراین مصرف گیلاس قبل از خواب ممکن است به شما کمک کند به خواب بروید و مدت طولانی‌تری بخوابید.

گیلاس همچنین حاوی تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که به تولید سروتونین و ملاتونین کمک می‌کند.

بث چروونی، متخصص تغذیه، در این خصوص می‌گوید: از آنجایی که گیلاس ترش دارای آنزیم‌های متفاوتی است، به همین دلیل تریپتوفان را برای مدت طولانی‌تری در بدن نگه می‌دارد؛ بنابراین نه تنها باعث می‌شود زودتر بخوابید بلکه شما را برای مدت طولانی‌تری به خواب می‌برد.

گیلاس همچنین می‌تواند التهاب و درد عضلانی را کاهش دهد و به شما کمک کند در شب آرامش بیشتری داشته باشید و بهتر بخوابید.

گیلاس نه تنها خوشمزه است بلکه فواید سلامتی مختلفی نیز دارد.

گیلاس سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله پتاسیم، منیزیم، فولات و ویتامین‌های A، C و E و همچنین حاوی آنتوسیانین است که آنتی‌اکسیدان‌ قدرتمندی محسوب می‌شود و می‌تواند به محافظت از سلول‌های شما در برابر آسیب کمک کند. گیلاس سرشار از آنتی اکسیدان است و خواص ضد التهابی دارد که ممکن است به کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر کمک کند.

خوردن میوه بیشتر ازجمله گیلاس برای سلامت کلی شما عالی است.

میوه سرشار از فیبر است و می‌تواند به منظم نگه داشتن سیستم بدن شما کمک کند و ممکن است خطر بیماری قلبی و سایر بیماری‌های مزمن را کاهش دهد. همچنین حاوی مقدار زیادی آب است؛ بنابراین مصرف منظم میوه می‌تواند شما را هیدراته نگه دارد.

گیلاس را می‌توان به صورت ساده مصرف کرد یا می‌توانید آن را به ماست، غلات، بلغور جو دوسر یا اسموتی اضافه کنید. اگر دنبال راهی خوشمزه برای بهبود سلامتی خود هستید، گیلاس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
5
گیلاس کیلویی 140تومن از گلوی کسی پایین میره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
6
سلام ما ...، ما روزها هم نمی توانیم گیلاس بخوریم چه برسد شبها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۶
0
5
تو خواب مگه بخوریم با این وضع گرانی کی میتونه اخه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین