کد خبر: ۷۷۷۲۹
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۰۹
رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد:

حوزه‌های علمیه در خلق اندیشه‌های نو پیشگام باشند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: «صدا و سیما و حوزه های علمیه هر دو به یکدیگر نیاز دارند و این دو با همکاری می توانند موجب ارتقا نقش، کارآمدی و تاثیرگذاری یکدیگر شوند».
 
به گزارش سرویس سیاسی آفتاب به نقل از مهر، مدیران مرکز پژوهش های اسلامی و دانشکده صدا و سیمای قم صبح امروز با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار با اشاره به قدرت وسیع رسانه های همگانی بویژه صدا وسیما برای ایجاد تحول از طریق پیام رسانی تاکید کرد: «اکنون موقعیت ممتازی برای اسلام به ویژه مکتب اهل بیت (ع) برای جذب مخاطب به وجود آمده است وباید از ابزارهایی که در اختیار داریم استفاده مطلوب را ببریم».

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: «مخاطبان امروز اندیشه های اسلامی در سراسر دنیا مشتاقانه به دنبال ایجاد ارتباط هستند و نقش صدا و سیما در اطلاع رسانی و بیان مواضع جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن زمینه های تبلیغ در این بخش بسیار مهم است».

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان تحولات در عرصه ارتباطات و نقش رسانه ها در این عرصه گفت: «حوزه‌های علمیه در این مقطع باید متناسب با فضای ایجاد شده به خلق اندیشه‌های نو پرداخته و پیشگام باشند».

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تاسیس دو مرکز پژوهش های اسلامی و همچنین دانشکده صدا و سیمای قم را که جهت ارتقا محتوای اسلامی صدا و سیما تاسیس شده‌اند، نوعی نوآوری عنوان کرد.

وی تاکید کرد: «با وقوع انقلاب اسلامی، میان عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه با حوزه های علمیه ارتباط تنگاتنگی برقرار شده و تاسیس این دو مرکز می تواند موجب تسهیل این ارتباط گردد».

در ابتدای این دیدار دکتر صادقی مسئول مرکز پژوهش اسلامی صدا و سیما در گزارشی به بیان فعالیت های این دو مرکز پرداخت

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین