کد خبر: ۷۷۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۳
بهاره رجبی:مسئولین فارس برای فیلمسازان جوان بستر مناسب فراهم کنند

حضور فیلمساز جوان شیرازی در آکادمی فیلم آسیا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بهاره رجبی، فیلمساز جوان شیرازی در چهارمین دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا پذیرفته شد.
 
به گزارش خبرنگار آفتاب از شیراز، بهاره رجبی که عضو انجمن سینمای جوانان شیراز است در چهارمین دوره آموزشی آكادمی فیلم آسیا وابسته به جشنواره بین‌المللی فیلم پوسان پذیرفته شده است. 

آكادمی فیلم آسیا كه اقدام به آموزش فیلمسازان جوان آسیا می‌كند تاكنون 3 دوره آموزشی برگزار كرده و امسال چهارمین دوره آموزشی خود را با عنوان فلسفه در سینما به ریاست محسن مخملباف و با حضور 24 فیلمساز پذیرفته شده از سراسر آسیا از 25 سپتامبر تا 11 اكتبر (5 الی 23 مهر) سال جاری در شهر پوسان كره برگزار می کند. 

بنا بر این گزارش، پذیرفته‌شدگان كه از بین 156 متقاضی از 16 كشور آسیایی انتخاب شده‌اند طی 17 روز در این دوره آموزشی شامل كارگاه، مستر كلاس و سخنرانی شركت خواهند كرد و با راهنمایی اساتید برجسته سینمای آسیا، فلسفه سینما را با ساخت فیلم كوتاه می‌‌آموزند.
 
بهاره رجبی درباره چگونگی پذیرفته شدنش در چهارمین دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا به خبرنگار آفتاب در شیراز گفت: «من از طریق دفتر سینمای جوان شیراز مدارکم را که شامل دو فیلم با زیرنویس انگلیسی، بیوگرافی و فیلموگرافی کامل به زبان انگلیسی و فرم ثبت نام بود را فرستادم.در واقع دفتر شیراز مدارک را برای امور بین الملل انجمن سینمای جوان ایران فرستاد».

او افزود: «پس از یک ماه از کره با من تماس گرفتند و مصاحبه انگلیسی انجام دادند و یک هفته پس از آن دوباره تماس گرفتند و اعلام کردند که پذیرفته شده ام». 

این فیلمساز جوان ،ساخت فیلم کوتاه تجربی کاغذهای سفید و مدادهای تراشیده (1385) ، مستند داستانی قیصر (85 ) ، داستانی رعنا (86 ) ،تجربی هذیان تب آلود ( 86)، لباس خواب صورتی (86) و تجربی رویای خاکستری(به صورت مشترک با خواهرش محبوبه رجبی) را شاخص ترین نمونه های کارنامه فیلمسازی خود برشمرد. 

رجبی که در سال 1385 با فیلم کاغذهای سفید و مدادهای تراشیده در جشنواره فیلم کوتاه تهران و جشنواره زنان فیلم ساز (یادواره پروین اعتصامی) حضور داشته، تاکید کرد که سال قبل به دلیل برخورهای بسیار سلیقه ای که با فیلم ها در چند جشنواره شد ترجیح دادم دیگر برای جشنواره ها فیلمی نفرستم.او گفت: «بحث جایزه در کشور ما خیلی سلیقه ای شده است و اساسا جایزه گرفتن یا نگرفتن معیار درستی برای سنجش ارزش واقعی فیلم ها نیست». 

عضو انجمن سینمای جوانان شیراز در ادامه درباره حضورش در دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا به خبرنگار آفتاب گفت: «دوست دارم تا آنجا که می شود از این موقعیت استفاده مناسبی بکنم. ضمن اینکه خودم به بحث فلسفه خصوصا در سینما علاقه زیادی دارم.فیلم کاغذهای سفید و ... هم تقریبا حال و هوای فلسفی دارد و اتفاقا یکی از فیلمهای ارسالی من برای آکادمی همین فیلم بود». 

بهاره رجبی با اشاره به اینکه دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا می تواند تاثیر مطلوبی در فعالیت های آینده اش داشته باشد،خاطرنشان کرد: «ارتباط با فیلمسازان جوان آسیایی و همچنین اساتیدی که قرار است آنجا تدریس کنند همه اینها مسایل مهمی محسوب می شوند.»

او تاکید کرد که من بیشتر از اینکه برای خودم خوشحال باشم برای شهرم خوشحال هستم. چون شیراز با توجه به اینکه ظرفیتهای ادبی و فرهنگی بسیار بالایی داشته و دارد آنطور که باید و شاید در سینما پیشرفتی نداشته است که این مساله دلایل زیادی دارد.

این فیلمساز جوان افزود: «قطعا این اتفاق خوبی برای شیراز است و امیدوارم که اینگونه موفقیتها تداوم داشته باشد. ما در شیراز فیلمسازان خوب و با استعدادی داریم که حتی می توانند امید آینده سینمای ایران محسوب شوند.بهاره رجبی در پایان این گفت و گو خواستار فراهم شدن بستر مناسب برای فیلمسازان جوان از سوی مسئولین استان فارس شد». 

بنا بر این گزارش بهاره(معصومه) رجبی که متولد سال 1358 در شیراز است دارای مدرک کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه آزاد شیراز است. او فعالیت هنری خود را از سال 79 با عکاسی مستند اجتماعی آغاز کرد و پس از آن در سال 1383 با شرکت در دوره کارگردانی مدرسه کارگاهی سینما و دوره یکساله فیلمسازی در انجمن سینمای جوان شیراز اقدام به ساخت فیلم کوتاه کرد. از ایران علاوه بر بهاره رجبی، عاطفه خادم الرضا و امیر کیانی نیز در چهارمین دوره آموزشی آکادمی فیلم آسیا پذیرفته شده اند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین