کد خبر: ۷۷۷۷۲۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
مجلس برخلاف قانون اساسی حق قانون‌گذاری را به دیگران داد

واکنش علی مطهری به مصوبه اخیر مجلس: یک گام به سوی استبداد

علی مطهری با انتقاد از مصوبه مجلس در خصوص مستثنی شدن و شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی از قلمرو نظارت دیوان عدات اداری، نوشت: مجلس دستان خود را بسته‌تر کرد، دستانی که قبلاً نیز توسط مجمع تشخیص به بهانه سیاستهای کلی نظام مقداری بسته‌ شده بود.
واکنش علی مطهری به مصوبه اخیر مجلس: یک گام به سوی استبداد
آفتاب‌‌نیوز :

علی مطهری نماینده مجلس دهم در حساب توییتر خود نوشت: مجلس سیزدهم به جای آنکه طبق قانون اساسی قانون‌گذاری را منحصر به خود بداند، با مصوبه اخیر خود، به شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی و شورای‌ عالی فضای مجازی حق قانون‌گذاری داد.

مطهری افزود: ضمنا حق دادخواهی مردم درباره مصوبات این دو شورا از طریق دیوان عدالت اداری را سلب کرد و برخلاف فلسفه وجودی خود که مبارزه با استبداد است، یک گام به سوی استبداد برداشت. آن هم از طریق بال‌ و پر دادن به دو شورایی که اصلا در قانون اساسی وجود ندارد و ساختگی است برای محدود کردن مجلس.

در واقع مجلس دستان خود را بسته‌تر کرد، دستانی که قبلاً نیز توسط مجمع تشخیص به بهانه سیاستهای کلی نظام مقداری بسته‌ شده بود.

شیر بی‌یال‌ و دم و اشکم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
2
23
دلت خوش است...
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
2
33
وقتی امام علی ع به عنوان یک معصوم در برابر قانون حتی با یک یهودی برابر است و وقتی در قانون اساسی کشور رهبر در مقابل قانون با بقیه یکسان است پس چرا چند شورا باید از قانون مستثنی شوند؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین