راس لگت، رئیس بازاریابی مسیر، روابط بینالملل و اتحادیه گفت که شرکت هواپیمایی ژاپن خانوادههای بوئینگ ۷۸۷ و ایرباس A۳۲۱neo را بهعنوان جایگزینهای احتمالی برای ناوگان بوئینگ ۷۶۷ و مدلهای ایرباس A۲۲۰ و E۲ برای جتهای منطقهای در نظر میگیرد.
به گزارش بیزنس، وی افزود: «ما یک ناوگان نسبتا بزرگ ۷۸۷ داریم بنابراین آیا A۳۲۱ جایگزین خواهد بود البته هنوز تصمیم قطعی در این مورد نگرفتیم».
به گفته وب سایت شرکت هواپیمایی ژاپن، این کشور ۳۱ فروند هواپیمای ۷۶۷، ۱۸ فروند امبرائر E-۱۷۰ و ۱۴ فروند E-۱۹۰ در ناوگان خود دارد.
لگت اظهار کرد: این شرکت هواپیمایی ظرفیت داخلی خود را در ماه مه به ۱۰۰ درصد سطح قبل از همهگیری بازگردانده است؛ اگرچه تقاضا در حدود ۸۵ تا ۹۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ بود.
وی ادامه داد: در بازار بینالمللی با چین، کره جنوبی و تایوان که عملا بسته شدهاند و ژاپن که تعداد ورودی روزانه را محدود کرده، ظرفیت حدود ۶۵ درصد از سطوح قبل از همهگیری است.
جونیچیرو میاگاوا، معاون اجرایی شرکت هواپیمایی آل نیپون ایرویز (ANA) مسئول اتحادیهها و امور بینالملل بیان کرد که تقاضای داخلی در هلدینگهای رقیب ANA حدود ۸۰ درصد سطوح قبل از همهگیری است.