کد خبر: ۷۷۷۹۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹

واکنش طالبان به تحریم شورای امنیت سازمان ملل

وزارت خارجه طالبان به لغو معافیت منع سفر دو نفر از مقامات هیئت حاکمه افغانستان توسط شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد.
واکنش طالبان به تحریم شورای امنیت سازمان ملل
آفتاب‌‌نیوز :

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان با استقبال از تمدید معافیت منع سفر ۱۳ نفر از مقامات هیئت حاکمه افغانستان گفت که طالبان برداشتن دائمی این تحریم‌ها همانطور که در توافقنامه قطر تعهد شده را حق خویش می‌داند.

وی با ابراز تأسف از لغو معافیت منع سفر ۲ نفر از مقامات آموزشی طالبان نیز افزود: وزارت خارجه اعمال چنین فشار‌ها بر امارت اسلامی را بیهوده و تکرار تجربه‌های ناکام گذشته می‌داند که هیچ نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

بلخی ادامه داد: امارت اسلامی از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد تا دیگر قضاوت یک‌جانبه نکند و حقوق حقه مردم افغانستان را تضمین نماید.

شورای امنیت در واکنش به محدودیت‌های تحصیل دختران در افغانستان امتیاز سفر «عبدالباقی حقانی» وزیر تحصیلات عالی و «سعید احمد شهیدخیل» معاون اداری و منابع بشری وزارت آموزش و پرورش طالبان را لغو کرده، اما معافیت منع سفر ۱۳ نفر دیگر از مقامات هیئت حاکمه افغانستان را تمدید نموده است.

به گفته منابع دیپلماتیک، معافیت ۱۳ نفر از سران طالبان از منع سفر به مدت «۶۰ روز+۳۰ روز» تمدید شده است، به این معنی که اگر هیچ یک از اعضای شورا اعتراضی نداشته باشد معافیت به طور خودکار برای ۱۳ نفر از سران طالبان در ماه سوم تمدید خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین