کد خبر: ۷۷۷۹۸
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۹

دعوت قریب‌الوقوع سوریه از رئیس‌جمهور لبنان

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد به زودی در سفر به بیروت از میشل سلیمان رئیس جمهور لبنان برای سفر به دمشق دعوت خواهد کرد.
 
به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، ولید المعلم در مصاحبه اختصاصی با شبکه المنار با استقبال از تحول مثبت در روابط سوریه و فرانسه تصریح کرد این روابط علیه روابط سوریه با متحدانش به ویژه ایران و مقاومت در فلسطین و لبنان نخواهد بود. 

المعلم همچنین درباره روابط سوریه و لبنان افزود: «از سرگیری روابط دیپلماتیک بین سوریه و لبنان منتظر عملی شدن اقدامات اداری به ویژه بررسی توافقنامه‌ها بین دو کشور است». 

وی درباره امکان معرفی فواد السنیوره به عنوان طرف مذاکره کننده با سوریه گفت: «او در هر صورت نخست وزیر دولت وحدت ملی لبنان است ما در سوریه روابط خود را بر اساس مسایل شخصی بنا نمی‌کنیم». 

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهبود روابط سوریه و فرانسه نقطه عطفی در اوضاع منطقه خواهد بود؟ گفت: «ما می‌خواهیم اروپا نقش سازنده‌ای در منطقه داشته باشد تا در برابرآمریکا نقش توازن بخش و موازی ایفا کند. آمریکا مدت زیادی است که در منطقه یکه تازی کرده است». 

وی اضافه کرد ما اطمینان داریم که روابط ما با ایران ، حزب الله و حماس در درجه اول به نفع جهان عرب است همچنان سرزمین هایی از کشورهای عربی در اشغال و ملت فلسطین آواره است». 

وی افزود: «اگر روابط ما با فرانسه بهبود پیدا کند به معنای آن نخواهد بود که ما دیگر روابط خود را نادیده خواهیم گرفت. آنچه ما در فرانسه و به ویژه از طرف شخص نیکلا سارکوزی احساس کردیم آن بود که فرانسه خواهان استفاده مثبت از روابط ما با ایران است. به نظر من این موضع حکیمانه ای از طرف سارکوزی است».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین