کد خبر: ۷۷۸۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۳

رونالدینیو به میلان پیوست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: باشگاه میلان به صورت رسمی اعلام کرد که «رونالدینیو» فوق‌ستاره برزیلی را از بارسلونا خریداری کرده است.

مبلغ این قرارداد 25 میلیون یورو است که 21 میلیون یورو آن حالا پرداخت می‌شود. در بیانیه باشگاه میلان آمده است: «باشگاه‌های میلان و بارسلونا بر سر انتقال رونالدینیو به توافق رسیده‌اند. رونالدینیو برای تست پزشکی به میلان می‌آید تا بعد قراردادی تا 30 ژوئن 2011 با باشگاه امضا کند.»

این خبر، پایانی بود بر ماه‌ها شایعه در زمینه فروش رونالدینیو. بعد از بازی بارسلونا و رئال مادرید در ماه دسامبر سال گذشته میلادی، عملاً این بازیکن از ترکیب بارسلونا کنار گذاشته شد. پس از آن بود که زندگی شخصی، آمادگی بدنی و چاقی روزافزون او بیش از عملکردش در زمین بازی در رسانه‌ها بازتاب یافت.

«فرانک ریکارد» مربی بارسلونا همیشه تنها فردی بود که از او حمایت می‌کرد، چرا که این دو نفر با هم دستاوردهای بسیاری برای بارسلونا داشتند. با این حال ریکارد هم مجبور شده بود به دلیل آمادگی پایین به او بازی ندهد. وقتی هم «پپ گواردیولا» در ماه می به عنوان مربی جدید بارسلونا انتخاب گشت، جدایی این بازیکن برزیلی از بارسلونا دیگر قطعی شد.

چلسی و میلان بیش از همه باشگاه‌ها به دنبال خرید او بودند. او حتی گفته بود که دوست دارد بار دیگر زیر نظر «لوییز فلیپه اسکولاری» مربی سابقش در تیم ملی برزیل کار کند. با این حال «فیل بزرگ» علاقه چندانی به او نداشت و همین باعث شد که منچسترسیتی پا پیش بنهد.

وقتی چلسی کنار کشید تنها یک تیم باقی ماند که می‌توانست برنده این رقابت باشد و آن هم میلان بود. پیشنهاد سیتی به بارسلونا از نظر مالی بسیار بهتر بود اما این روزها، بازیکن حرف نهایی را می‌زند و او هم میلان را برگزید.

او در حال حاضر با دلخوری باشگاه را ترک می‌کند ولی وقتی که اوضاع به حالت عادی برگردد همه او را به عنوان یکی از بهترین‌های تاریخ بارسلونا خواهند شناخت، به خصوص آن که او بود که بعد از فروپاشی «سیاست کهکشانی رئال مادرید» عصر جدیدی را برای بارسلونا رقم زد.

بهترین نمایش‌های او در بازی‌های بزرگ و مهم انجام شد: شوت دیدنی پای چپ مقابل میلان در سال 2004، دو گل مقابل چلسی که چیزی نمانده بود باعث شود رونالدینیو یک‌تنه این تیم لندنی را حذف کند، و البته پاس عالی او به «لودویک جولی» که باعث شد این بازیکن فرانسوی با گلی که به ثمر رساند بارسلونا را مقابل میلان پیروز کند و به فینال لیگ قهرمانان برساند.

با این حال خیره‌کننده‌ترین و برترین لحظات رونالدینیو با بارسلونا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در سال 2005 رقم خورد، جایی که او دو گل دیدنی زد و عملکردی جادویی نشان داد تا بارسلونا با نتیجه سه بر صفر در خانه رئال مادرید پیروز شود. نمایش او به حدی حیرت‌آور بود که طرفداران رئال مادرید ایستادند و برایش دست زدند.

حالا کار اصلی میلان این است که او را به اوج آمادگی بازگرداند. او هنوز جادوی فوتبال خود را دارد، اما معلوم نیست که بتواند سال‌ها به عقب برگردد و همان نمایشی را برای میلان داشته باشد که در بارسلونا ارائه داد. او هم‌چنین باید نشان دهد که آیا می‌تواند از پس مدافعان خشن ایتالیا برآید یا نه.

دیدن این که چطور در تیم جا می‌گیرد هم جالب است. او می‌تواند در کنار «کاکا»، «الکساندر پاتو»، «آندریا پیرلو» و «کلارنس سیدورف» (که البته آشکارا مخالف این انتقال بود) بازی کند.

بارسلونا هم «الکساندر هلب» را خواهد خرید. او بعد از پیوستن «سمیر نصری» به آرسنال، به بارسلونا خواهد پیوست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین