کد خبر: ۷۷۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۸
سمیر قنطار وعده داد:

به فلسطین بازخواهیم گشت

مقاومت به قدرتی تبدیل شده که هرگز شکست نخواهد خورد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیین تجلیل از سمیر قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی به همراه «خضر زیدان»، «ماهر کورانی»، «محمد سرور» و «حسین سلیمان»، چهار اسیر دیگر در ورزشگاه «الرایه» در جنوب بیروت با حضور شخصیتهای سیاسی، ملی، مذهبی، سفیران و هیاتهای دیپلماتیک از جمله هیات سیاسی از جمهوری اسلامی ایران، دههاهزار تن از مردم و هزاران تن از نیروهای مقاومت برگزار شد. 

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، از ویژگی‌های بارز این مراسم، کارهای تبلیغاتی بود که جلوه‌های جالبی از آن در جریان استقبال از آزادگان لبنانی به نمایش گذاشته شد.

علاوه بر لباس رزم پوشیدن پنج اسیر آزاد شده لبنانی که‌ نشانه وفاداری اسیران به جریان «مقاومت» است، آنان هنگام ورود به ورزشگاه «الرایه» در جنوب بیروت که دهها هزار تن از مردم و شخصتهای مختلف در انتظار آنها بودند از محلی عبور کردند که تعدادی چوب به شکلی کار گذاشته شده بود که بطور نمادین نشان‌ دهنده میله‌های زندان باشد.

آزادگان هنگام ورود آنها را شکسته و وارد جایگاه شده و به این ترتیب آزادی خود را به شکل نمادین نیز به نمایش گذاشتند. 

به فلسطین باز خواهیم گشت
سمیر القنطار قدیمی ترین اسیر آ‍زاد شده لبنانی تاکید کرد روزهای پیروزی از راه رسیده و دوران شکست به پایان رسیده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، سمیر قنطار قدیمی‌ترین اسیر لبنانی چهارشنبه شب در آیین استقبال مردمی از آزادگان لبنانی طی سخنانی گفت: «خدا را شاکرم که به میهن ما «مقاومت» قهرمان را عطا فرمود». 

سمیر القنطار در حومه جنوبی بیروت گفت: «این پیروزی قبل از هرچیز لطف پروردگار بود و سپس، متعلق است به شهیدان بزرگوارمان که در نبرد با دشمن متجاوز به خاک و خون غلطیدند و این پیروزی متعلق است به شما، ای وعده دهندگان صادق که همه چیز را تحمل کردید».

سمیر القنطار افزود: «جوانان و خانواده خود را تقدیم کردید و هیچ گاه سر تسلیم فرود نیاوردید. همه آزارها را تحمل کردید و هیچ گاه مقاومت خود را نفروختید». 

وی افزود: «مقاومت، ما و میهنمان را از دوره‌های شکست خارج کرد و به پیروزی رساند و این پیروزی را ابتدا مرهون لطف خداوند و برکت خون شهدا هستیم».

قنطار اضافه کرد: «مردم لبنان قابل احترام و تکریم هستند که با دفاع از مقاومت، برای آزادی کشورشان و مبارزه با تجاوزکاران از جان و مال و فرزندان خود ایثار کردند و تسلیم دشمن نشدند».

این آزاده لبنانی اضافه کرد: «مقاومت امروز به نیرو و قدرتی بی‌بدیل تبدیل شده که می‌توان با آن اسراییل را نابود کرد و ما باید قدر آن را بدانیم».

وی ادامه داد: «امروز همه شهیدان را به یاد می‌آوریم. همه شهیدانی که در این میهن و در فلسطین، در دفاع از این میهن و از این امت و برای مقابله با این رژیم غاصب به خاک و خون غلطیدند اما اجازه دهید یادی کنیم از سید مقاومت اسلامی، سید عباس موسوی که از ما خواست تا این مقاومت را حفظ کنیم و امروز به او می گویم بنگر ای سید عباس، نه تنها این مقاومت را حفظ کردیم، بلکه اکنون این مقاومت به قدرتی تبدیل شده است که هیچ گاه شکست نخواهد خورد و به تحقق آرمان خود نزدیک می‌شود».

قنطار ادامه داد: «اجازه دهید یادی کنم از شیخ شهیدان مقاومت اسلامی، یعنی «شیخ راغب حرب» و به او بگویم اکنون سلاح به فرهنگ ما تبدیل شده است و ملت مقاومتی را تشکیل می‌دهد که به فرهنگ نسلهایی تبدیل شده است که آرمان نهایی را با نابود کردن این رژیم غاصب محقق خواهد کرد».

وی افزود: «اجازه دهید تا یادی کنم از فرمانده افسانه ای بزرگی مثل شهید مجاهد قهرمان «عماد المغنیه» و در این جا می خواهم جمله‌ای بگویم و آن این که ما ای حاج عماد، در حد خون تو نیستیم، مگر در یک حالت و آن این که این دشمن را وادار کنیم که مشتاق روزهایی باشد که تو در آن زنده بودی و به لطف خداوند به چنین روزی خواهیم رسید». 

وی گفت: «دشمن مانع از دیدار من با او شد اما امیدوارم پاسدار ارزشهای خون آن شهید باشم».

قنطار شخصیت سید حسن نصرالله را به عنوان رهبری راستین ستود و گفت: «او مانند هزاران انسان صادقی است که خداوند برای تحقق عدالت روی زمین آفریده است». 

وی افزود: «در چنین روزی مایلم که از سید و فرمانده خودمان سپاسگزاری کنم. زمانی یکی از صهیونیستها به من گفت "سمیر خداوند کسی را نیآفریده است که بتواند تو را از این زندان نجات دهد" و من امروز به او می گویم خداوند هزاران مرد را آفریده است که هنگامی اراده کنند، در واقع او اراده کرده است و اگر سخنی بگویند عمل خواهند کرد و اگر وعده کنند عمل خواهند کرد و در راس این مردان، سید و حبیب و فرمانده و استاد ما سید حسن نصرالله قرار دارد».

این آزاده لبنانی همچنین بر آزادی سرزمین‌های فلسطینی تاکید کرد و گفت: «دوستان عزیز من، امروز از فلسطین بازگشتم و فلسطین برای همه عزیز است، اما باور کنید به امید بازگشت به فلسطین، بازگشتم و به خواست خدا، من به خانواده و عزیزانم در فلسطین وعده خواهم داد که ما بازخواهیم گشت؛ من به همراه برادرانم در مقاومت اسلامی و به برادران فلسطینی خودم، سلام یازده هزار و پانصد اسیر فلسطینی زندانهای اسرائیل را ابلاغ می کنم و پیامی دارم که شما را به همبستگی فرا می‌خواند».

قنطار ادامه داد: «تنها همبستگی نیروهای اسلامی و ملی فلسطینی می تواند شرایط دشوار فلسطین و مقاومت جوانان آن را به پیروزی برساند». 

سمیر قنطار در پایان از امیل لحود رئیس جمهوری سابق لبنان ستایش کرد و او را رئیس جمهوری پایدار خواند و گفت: «این پیروزی را به وی نیز تبریک می‌گویم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین