کد خبر: ۷۷۸۳۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

بازگشایی مدارس در پکن/ اعلام شکست کرونا در شانگ‌های

مقامات پکن از بازگشایی مدارس خبر داده و در شانگهای نیز شکست بیماری کووید-۱۹ اعلام شد.
بازگشایی مدارس در پکن/ اعلام شکست کرونا در شانگ‌های
آفتاب‌‌نیوز :

مقامات پکن امروز (شنبه) اعلام کردند به مدارس ابتدایی و متوسطه اجازه داده شده تا کلاس های حضوری را از سر بگیرند و همچنین در شانگهای غلبه بر شیوع بیماری کووید-۱۹ اعلام شده زیرا این شهر برای اولین بار طی دو ماه اخیر هیچ مورد جدید ابتلای بومی را گزارش نکرده است.

این دو شهر بزرگ از جمله مناطقی در چین بودند که برای جلوگیری از گسترش موج کرونای اُمیکرون در ماه های مارس تا مه محدودیت‌هایی را اعمال کردند و شانگهای نیز یک قرنطینه دو ماهه در سطح شهر اعمال کرد که از اول ماه ژوئن برداشته شد.

این اقدامات و اعمال قرنطینه گسترده بخشی از پایبندی چین به سیاست "کووید صفر" است که با هدف ریشه ‌کن کردن شیوع‌ بیماری انجام گرفته است اما با اعتراضاتی همراه بوده و خسارت سنگینی به اقتصاد آن وارد کرده است.

مقامات پکن از اوایل ماه مه اقدام به تعطیلی مدارس کرده و به دلیل افزایش آمار مبتلایان کووید-۱۹ از دانش آموزان درخواست شد در کلاسهای درس آنلاین شرکت کنند. امروز مقامات این شهر اعلام کردند که با توجه به روند کاهشی موارد ابتلا طی روزهای اخیر تمامی دانش آموزان مقاطع ابتدایی و متوسطه می توانند از روز دوشنبه در کلاسهای حضوری شرکت داشته باشند. همچنین از ماه آینده فعالیت مهدهای کودک از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، همچنین روز گذشته هیچ مورد ابتلا به کروناویروس در شانگهای شناسایی نشده و اولین بار است که از ۲۳ ماه فوریه آمار مبتلایان روزانه در این شهر به صفر رسیده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین