کد خبر: ۷۷۸۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶

جنجال پولی در مجمع عمومی فدراسیون کشتی/ درگیری پولادگر و دبیر

رییس فدراسیون کشتی خطاب به حسابرس وزارت ورزش گفت: باید بر اساس قانون حرف بزنی نه اینکه روی هوا یک حرفی را مطرح کنی.
جنجال پولی در مجمع عمومی فدراسیون کشتی/ درگیری پولادگر و دبیر
آفتاب‌‌نیوز :

در جریان مجمع جنجالی فدراسیون کشتی، شکرشکن مشاور حسابرسی وزارت ورزش در امور مجامع در واکنش به ارائه گزارش حسابرس فدراسیون کشتی گفت: زمانی که افشای کافی در گزارشات مالی صورت نمی‌گیرد باید به عنوان حسابرس این کار را با دقت انجام دهید.

دبیر گفت: آقای شکر شکن وقتی حرف میزنی برادر من اجازه بده حسابرس من هم حرف بزند. آقای پولادگر مگر نمی‌گویید حرف‌تان درست است، خب قانون مستند شما کجاست؟ اینجوری صحبت نکن قانونی صحبت کن. الان حسابرس من بر اساس قانون می‌گوید اما تو باز حرف خودت را می زنی. شما عضو جامعه حسابرسان هستی؟ ببینم مدرک شما را؟ برادر من ۱۱ سال حسابرسی کار کردم شما هر بندی می‌گویید باید قانونی و بر اساس بند حرف بزنید نه اینکه روی هوا حرف بزنی. تا صبح هم حرف بزنی من اجازه نمی‌دهم حرفت را بزنی.

شکرشکن در ادامه گفت: تعداد امضاها ۱۰ تاست درحالی که ۱۱ عضو هیات رییسه دارید. هر کدام از اعضا امضا نکرده باشند، سند درست نیست.

دبیر گفت: آقای شکر شکن ما صحبت از بودجه میلیاردی داریم اما شما بر سر دو امضا حرف میزنی. بگو دنبال چه هستی.

دبیر خطاب به او گفت: این بندها را که می‌گویی آیا مستند آن را داری. با کلمات بازی نکن برادر من. شما یک سری ایراد گرفتی که من می گویم اشتباه است. من جواب اضافه نمی‌خواهم. شما بندهای قانونی این ایرادها را که می‌گیری نشان بده. مستند حرف بزن مخلصت هم هستم نه اینکه روی هوا حرف بزنید. سرچ کن قانون را نشان بده. بخدا اگر قانون را بلد باشی. جالب است بدانید اصلا در بندهای حسابرسی هیچ وقت اعضای هیات رییسه نباید امضا کنند اما من گفتم عیب ندارد امضا کنند. از ۱۱ امضای هیات رییسه ۱۰ نفر امضا کردند شما به این ایراد گرفته‌ای. اجازه بده من توجیهت کنم. من نمی‌دانم از کجا به اینجا آمده‌ای. به جای اینکه بارک الله به عملکرد و رشد ما بگویی در عوض می‌گویی یک امضا کم است. یک حرفی بزن به مجمع که نخندند. چرا قانونت را نشان نمی‌دهی. گیر الکی نده و بشین.

پولادگر رییس مجمع نیز هیچ واکنشی به جدال دبیر و حسابرس وزارت ورزش نداشت.

دبیر خواستار رای مجمع شد و وقتی به کیکاووس سعیدی گفت شما رای نمی‌دهی گفت رییس مجمع آقای پولادگر است.

دبیر به پولادگر گفت شما رای نمی‌دهی؟

پولادگر در پاسخ گفت: شما توهین کردی و هر وقت دلتان می‌خواهد حرف می‌زنید. من واقعا متاسفم.

دبیر گفت: مگر شما بچه‌ای که این‌طور حرف می‌زنید؟

دبیر همچنین در حین ارائه گزارش حسابرس فدراسیون کشتی گفت: چون آقای پولادگر گفت آقا کیکاووس سعیدی خوب است، ۶ میلیارد کشتی را کمیته ۲ میلیارد روی آن گذاشت و ۸ میلیارد کرد. یک ۸ میلیارد هم کمکی بود که از یارانه ها گرفتیم اما چون مستقیم نمی توانستند به ما بدهند به حساب کمیته المپیک ریختند و به ما دادند. همچنین ۲۷ میلیارد مازاد از بودجه وزارت ورزش گرفتیم که ۲۰ تای آن را آقای نوبخت داد و چون مستقیم نمی توانستند بدهند به حساب وزارت ورزش ریختند که ما مردیم تا گرفتیم. باقی آن برای سری دوم گفتیم چون کمیته المپیک قابل اعتمادتر است به حساب کمیته بریزید تا زودتر بگیریم.

دبیر: آتش به اختیارم/ ۵ میلیارد اموال هیات کشتی را بار زدند و بردند!

به گزارش ایسنا، در ادامه مجمع فدراسیون کشتی، حمید یاری عضو مجمع کشتی خطاب به پولادگر گفت: من با ۵ رییس فدراسیون کشتی کار کردم اما دبیر با جان و دل برای کشتی کار می کند و مطالبه گر است. از شما می خواهم درباره بودجه کشتی شفاف سازی کنید. ما و دبیر بحث شخصی نداریم و برای کشتی حرف می زنیم. شما جزو مدیران خوب ورزش هستید.

پولادگر گفت: اجازه بدهید طبق برنامه مجمع جلو برویم.

دبیر گفت: هر کجا لازم باشد آتش به اختیارم و هر کجا مقاومت غیر قانونی شود برای کشتی کار خودم را می کنم و آتش به اختیارم و نمی گذارم حق کشتی ضایع شود. فدراسیون کشتی زیر مجموعه وزارت ورزش است اما کشتی خیلی بزرگتر از ورزش ایران است. امروز باید شفاف سازی شود. من عددی نیستم اما حتما هر وقت حس کنم حرف غیر کارشناسی و زور است جلوی آن می ایستم و به هر کجا که بشود کار را می کشم. ان‌شاءالله آقای پولادگر حرف هایش درباره بودجه کشتی را بزند و من هم جواب بدهم تا مردم بدانند آیا من حرف بی ربط می‌زنم؟ در این اوضاع کرونا دیدید کشتی چطور با مدال هایش در جهانی نروژ مردم را خوشحال کرد.

دبیر ضمن ارائه گزارش عملکرد کشتی که بر روی پاورپوینت به نمایش درآمد، گفت: از نظر من مدال، مدال طلای المپیک است و ان‌شاءالله روزی برسد کشتی به جای ۱۱ یا ۱۲ طلای المپیک هر دوره ۶ یا ۷ طلا بگیرد چون لیاقتش را دارد.

دبیر در ادامه به ارائه گزارش نتایج تیم های ملی، لیگ کشتی و ساخت و سازهای انجام شده در کشتی پرداخت و گفت: کشورهای مختلف خواهان استفاده از امکانات کمپ های تیم ملی ایران شده اند.

پولادگر در ادامه گفت: تو باید بروی معاون عمرانی شوی چون فقط کار عمرانی می کنی.

دبیر در پاسخ گفت: بله اما آیا در بحث فنی کشتی در حال بازگشت به دوران خوب خود نیست؟ تا زیرساخت آماده نباشد مدال بدست نمی آید. ما طرح جامع و توسعه تا ۲۰۲۸ داریم. اگر تیمی می خواهد قهرمان المپیک شود در ۸ آیتم باید موفق شود. باید آقای پولادگر بیاید کمپ ها و امکانات ما را ببیند. آقای وزیر ۲ بار آمد آقای نوبخت آمد اما ۶ ماه است آقای پولادگر را ندیدیم.

وی افززود: دستگاه مرکزی آزادی اوورهال شده و به وزارت ورزش گفتم هر طور شده درست می کنم. بچه های والیبال بسکتبال و وزنه‌برداری هم بچه های ما هستند. بعد می‌گویند لاکچری خرج می کنی. کدام لاکچری؟ اینکه برای کشتی بهترین امکانات را مهیا کردم لاکچری است؟ حسن یزدانی سرمایه ملی ماست باید از این بچه ها به بهترین شکل محافظت کنیم. هفته پیش در مازندران پیش فرمانده سپاه رفتم و ۸ باشگاه کشتی گرفتم. وقتی کار خوب انجام می شود در کشور بسط پیدا می کند. آقای پولادگر در جلسه گفت شما به همچین آشپزخانه ای نیاز ندارید اما ما بیزینس پلن داریم و می‌توانیم از آن درآمد کسب کنیم. ۲ میلیارد تجهیزات آشپزخانه بود که پول آن را از شما نگرفتیم. پاکستان و هند می خواهند کشتی‌گیر بیاورند. اینها درآمد پایدار است.

دبیر به بحث برکناری رییس هیات کشتی تهران اشاره کرد و گفت: من وقتی با معاون ورزش قهرمانی درگیر می شوم شخصی نیست. خدای من شاهد است اگر من کار نکردم مجمع من را بردارد. اینجا تعارف ندارم. هفت تیر ۱۱ سال معلوم نبود درآمدش کجا می رود. اصلا برای چه یک شرکت خصوصی باید بگیرد؟ نمی‌خواهم بگویم سهامدار آن چه کسی بودند. با بدبختی یک میلیارد دادم تا آنجا را بگیرم. تا لامپ کاسه توالت شیرآلات را بار زدند بردند و ۴ یا ۵ میلیارد جنس بردند. گفتم خانه کشتی حمید سوریان مال بیت المال است بدهید اگر ندهی تا شب جابجایش می کنم و کردم. قرار نیست من بجای آن ها آن دنیا جواب بدهم. وقتی شرکت توسعه کارش را انجام نمی‌دهد من هم کار را ول کنم؟ من علی دبیر کشتی هستم. بچه ها از من انتظار دارند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: آقای پولادگر می‌گویی نگو اما وظیفه من است. نامه استخدام آموزش پرورش ورزشکار من به دفتر شما آمده اما ۳ ماه کاری انجام نشد. من نمی‌خواهم بگویم چه کارهایی انجام شد. اگر از اول سال پول ما را می دادند خیلی کارها می کردیم. من از جاهای دیگر پول آوردم تا کار را جلو ببرم. هفته بعد نونهالان ما باید به بحرین بروند. ۶۰ هزار یورو هزینه دارد بعد جوانان باید بروند که ۴۷ هزار یورو هزینه دارد. سالن توفیق هم شناسنامه کشتی است و الحمدالله کارهای بسیار خوبی در آنجا انجام شد. در بحث ساخت و ساز وقتی شرکت توسعه کاری نمی کند ما باید انجام دهیم نه اینکه ما را ۹ میلیارد بدهکار کنند. کارهایی شده که روسای فدراسیون های بعدی تا ۲۰ سال سالن ها دستشان است و عشقش را می کنند. ما ۱۰۰۰ مربی کشتی را بیمه کردیم.

دبیر: کشتی ۱۵۰ میلیارد بودجه می خواهد/ پولادگر بالاخره اعلام رای کرد

به گزارش ایسنا، در ادامه مجمع عمومی فدراسیون کشتی که به ریاست محمد پولادگر در حال برگزاری است، دبیر با اشاره به عملکرد مالی فدراسیون گفت: سال ۹۵ مبلغ ۲۵ میلیارد، سال ۹۶ مبلغ 26 میلیارد، سال ۹۷، ۳۱ میلیارد و نیم، از برج پنجم ۹۸ که من آمدم تا آخر همان سال عملکردم ۳۸ و نیم میلیارد بود. سال ۹۹، ۵۵ میلیارد و سال ۱۴۰۰ خدا را شکر به ۱۳۱ میلیارد رسید. آقایان! کشتی با زیر ۱۵۰ میلیارد نمی چرخد. آقای پولادگر سال قبل ۳۹ میلیارد که یک سوم هزینه های ما بود دادید باز همان را هم می خواهید قطع کنید؟ برادر من ما یک سوم بودجه مان را از وزارت می گیریم. اگر به امید وزارت بودیم که یک اعزام هم نمی توانستم انجام دهم. از اول سال ۳۱ میلیارد هزینه کردم فقط ۴ و نیم میلیارد دادید. اگر قرار بود هزینه مسابقات استان ها را هم بدهیم که دیگر نمی توانستیم اصلا کار کنیم. دیشب با رییس دیوان محاسبات صحبت کردم. آقای پولادگر عزیز این ۷۰ میلیارد بودجه مازاد کشتی را معلوم نیست ما بگیریم. بعد شما چطور بودجه ای که مال خودمان است را می گویی نه؟

دبیر افزود: بله چانه وزارت ورزش کوچک است و حتما باید بودجه آن ۵ برابر شود. ما رقیب هیچ فدراسیونی نیستیم اما هر کسی باید بر اساس آورده خود برداشت کند. آورده ما بالای ۳۰۰ مدال جهانی و المپیک است. هر شاخصی وزارت ورزش بگذارد ۸۰ درصد مال کشتی است. آقا ما ۵ رده سنی داریم در هر رده آزاد و فرنگی. پارسال فرنگی ما به تنهایی موفق‌ترین فدراسیون شد، یکبار هم اعلام نکردید. کشتی آزاد هم همینطور. کمیته المپیک! شما هم فکر نکنید کار خوبی می کنید. شاخص ۱۰۰۰ گذاشتند همین تکواندو ۸۰۰ شد اما کشتی فرنگی و آزاد ما هر کدام بالای ۳۰۰۰ شدند.

وی افزود: تکواندو، کاراته و وزنه تاج سر ما اما جمعا ۶ سهمیه المپیک گرفتند اما فقط یک رشته من اندازه همه آن ها سهمیه گرفت. بمیرم اگر شخصی چیزی بخواهم. آقای پولادگر خواهشم این است آن ۷۰ میلیارد بحث دیگری است. شما یک سوم بودجه ما را داده اید. خب آقای سعیدی و صالحی امیری هم بودجه ما را قطع کنند. همین امسال بالای ۳۸ میلیارد خرج کرده ایم اما وزارت ورزش ۴ و نیم میلیارد به ما داده است. آقایان بیایید هزینه های اردوهای ما را بدهید من دستتان را هم می بوسم کار را دستتان بگیرید اما پیمان فخری شاهد است و گفت آقا ما نمی‌توانیم ۲ هفته هم از پس آن بربیاییم. هزینه ها همه شفاف است. اگر می خواهید بودجه ما را صفر کنید خب همین امروز فدراسیون کشتی را به وزارت نفت یا دفاع بدهید. پارسال با ۱۴۵۰ نفر اعزام بیشترین اعزام را داشتیم. حساب کنید ببیند چقدر می شود. میانگین ۶ روز را ضرب در ۱۸۰ یورو کنید ببینید چقدر می شود.

دبیر ادامه داد: بگذارید گلایه‌هایم را بگویم. بله آقای بنا قهر کرد و رفت. به او گفتم تو گونی تو را میاورم سر تمرین! محمد بنا ۱۲ نفر را برد قزاقستان بعد شما گفتید ۲ مربی برود. من حتما به حرف شما گوش نمی دهم و یک مربی اضافه فرستادم. من ماساژور نتوانستم ببرم. من مقصرم. به شما گفتم من آتش به اختیارم. سیستم تکواندو و کاراته نمی دانم چطور است اما سیستم کشتی لاکتیک است و باید ماساژور باشد. من چطور باید در شورای برون مرزی که یک کدامشان شورت ورزشی هم نپوشیده این حرف ها را بگویم؟ بخدا اگر من نبودم بنا سوریان و درستکار تا حالا ۲۰ بار رفته بودند.

رئیس فدراسیون کشتی ادامه داد: آقای داورزنی رفیق خود شما مگر نرفت بازرسی جواب بدهد. من هم باید بروم دادگام بابت مصوبات غیرکارشناسی شورای برون مرزی حرف بزنم. من ریز هر کاری که می کنیم را به هیات رییسه می برم. من ۱۰ امضای هیات رییسه را برای صورت های مالی ام گرفتم. آقای شکر شکن ایراد می گیرد اما این نقطه قوت کار من است. ۱۳۱ میلیارد هزینه من بوده اما اگر می خواستم واقعی بگویم باید ۵۰ میلیارد دیگر هم اضافه می‌شد. رییس هیات من تیم را برده و بالای ۳۰ هزار یورو هزینه تیم کرده است.

رییس فدراسیون کشتی افزود: ۹ میلیارد جایزه قهرمانان ما در المپیک را به حساب ما واریز کردند اما من ۹۰۰ میلیون پول مالیات آن را دادم که آن را هم باید بگویم مالیات را چکار کردم. ما یک تومان وزارت ورزش را ۱۰ تومان خرج می کنیم.

در ادامه دبیر خواستار اعلام نظر مجمع در مورد مصوبات هیات رییسه شد که تصویب شد اما اینبار نیز پولادگر دست خود را به نشانه موافقت بالا نبرد.

دبیر در ادامه به بازسازی سالن هفتم تیر اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ تخت آنجا تدارک دیده شده تا بچه ها همانجا مسابقه بدهند و بخوابند.

در ادامه و زمانیکه دبیر خواستار اعلام رای اعضای مجمع درباره یکی از مصوبات شد، خطاب به پولادگر گفت: شما که از اول هیچ رایی ندادی.

پولادگر در واکنش دست خود را بالا برد و رای داد که با تشویق اعضای مجمع همراه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین