کد خبر: ۷۷۸۵۰۲
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۳

درخواست آرژانتین برای پیوستن به گروه بریکس

آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین طی یک سخنرانی ویدیویی در اجلاس بریکس از کشور‌های عضو این گروه خواست عضویت دائم کشورش را بپذیرند.
درخواست آرژانتین برای پیوستن به گروه بریکس
آفتاب‌‌نیوز :

آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین طی یک سخنرانی ویدیویی در چهاردهمین اجلاس سران کشورهای گروه بریکس به طور رسمی خواستار پیوستن کشورش به این گروه شد.

به گزارش راشا تودی، فرناندز در سخنرانی ویدیویی خود گفت: آرژانتین می‌خواهد به این فضا بپیوندد و به عنوان یک عضو دائمی مشارکت فعال در تعاملات آن داشته باشد.

کشورهای بریکس شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بیش از ۴۰ درصد از جمعیت جهان و نزدیک به یک چهارم تولید ناخالص داخلی جهان را در اختیار دارند.

چهاردهمین اجلاس سران بریکس به میزبانی چین که در حال حاضر ریاست دوره ای را بر عهده دارد، به صورت مجازی برگزار شد.

رئیس جمهور آرژانتین گفت: گروه بریکس سکویی با ظرفیت‌های عظیم برای همکاری‌های مختلف و اجرای پروژه‌های چندجانبه در آینده محسوب می‌شود.

وی افزود: تاثیر سازمانی و اقتصادی بریکس در آینده به عنوان عامل ثبات مالی در سراسر جهان مطرح شود و باید از طریق تاسیس بانکی جدید زیرساختارهای کشورها تقویت شود. زمان بررسی سازوکارهای همکاری، مانند سوآپ ارزی آرژانتین و چین فرا رسیده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم اعلام کرد که کشورهای بریکس در حال کار بر روی ایجاد یک ارز جهانی جدید بر اساس سبد ارزی پنج کشور هستند. پوتین همچنین گفت بانک‌های کشورهای بریکس می‌توانند آزادانه به سیستم انتقال پیام‌های مالی (SPFS) متصل شوند که توسط روسیه به عنوان جایگزینی برای سوئیفت ارائه شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین