کد خبر: ۷۷۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

تکذیب افزایش ۲.۷ برابری بودجه نهاد ریاست‌جمهوری

سازمان برنامه و بودجه درباره خبر رشد ۲.۷ برابری بودجه نهاد ریاست جمهوری، اعلام کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۱ ردیف دستگاه‌ها با زیرمجموعه آنان تجمیع شده و مقایسه بودجه هر دستگاه با سال قبل از اساس اشتباه است، اما برخی افراد با اغراض سیاسی مشخص سعی در مخدوش کردن افکار عمومی را دارند.
تکذیب افزایش ۲.۷ برابری بودجه نهاد ریاست‌جمهوری
آفتاب‌‌نیوز :

مرکز اطلاع‌رسانی، روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه در اطلاعیه‌ای نوشت: در حالی که در قانون بودجه ۱۴۰۱ ردیف دستگاه‌ها با زیرمجموعه آنان تجمیع شده مقایسه بودجه هر دستگاه با سال قبل از اساس اشتباه است، البته بار‌ها این نکته اعلام‌شده، اما برخی افراد با اغراض سیاسی مشخص سعی در مخدوش کردن افکار عمومی را دارند.

در راستای اصلاح ساختار بودجه و همچنین پاسخگو کردن بخش‌هایی که از بودجه عمومی ارتزاق می‌کنند، در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ ردیف بودجه دستگاه‌های مرتبط را با دستگاه اصلی تجمیع کرد. به طور مثال بودجه هیئت عالی گزینش؛ شورای نظارت بر صداوسیما، مرکز ملی رقابت؛ ستاد مبارزه با مواد مخدر، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پژوهشکده مطالعات فناوری که سال ۱۴۰۰ ردیف جداگانه‌ای داشتند، امسال در بودجه نهاد ریاست جمهوری تجمیع شده است. براساس این گزارش ادعای برخی مبنی بر رشد ۲.۷ برابری بودجه نهاد ریاست جمهوری در سال جاری کذب محض است.

در مورد سایر دستگاه‌ها هم اوضاع به همین منوال است؛ البته برخی افراد در زمان ارائه لایحه بودجه در سال گذشته هم این شایعات را تکرار کردند و به آن‌ها پاسخ داده شد، اما کسی را که باهدف خاص، خود را به خواب‌زده نمی‌شود، بیدار کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین