کد خبر: ۷۷۸۶۲
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۳
نماینده اول شیراز در گفت و گو با آفتاب مطرح کرد:

ملاحظات سیاسی در برخی انتصاب‌ها

شرایط کنونی بی‌ثبات است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: احمدرضا دستغیب نماینده اول شیراز در مجلس، گفت: «شرایط کنونی یک شرایط متزلزل و بی ثبات در حوزه تغییر و تحول مدیران است». 

احمدرضا دستغیب در گفت و گو با خبرنگار آفتاب در شیراز گفت: «اگر قرار باشد با تغییر و تحول به سمت بهبود وضعیت پیش رویم، یعنی فرد یا افراد قوی تری بیایند و مسوولیت بگیرند؛ نظر مساعدی است ولی اگر قرار است که فردی در همان سطح یا ضعیف تر از مدیر قبلی بیاید این تغییر و تحول شایسته نیست و به صلاح استان فارس هم نمی‌باشد». 

او تاکید کرد که تاکنون با نمایندگان فارس درباره نقل و انتقالات صحبتی نشده است. 

نماینده شیراز با انتقاد از تغییر 9 وزیر دولت نهم گفت: «در این چند ماه روی نمایندگان هم فشار زیادی بود یک روز گفته می‌شد استاندار عوض می‌شود و روز دیگر تکذیب می‌شد».

رئیس سابق سازمان ملی جوانان استان فارس در دولت نهم، این وضعیت را یک حالت نامناسب دانست و تاکید کرد: «شایسته دولت نیست که هر لحظه صدایی مبنی بر تغییر و تحول از گوشه‌ای بلند شود». 

احمدرضا دستغیب خاطر نشان کرد: «شخص آقای رییس جمهور که می‌تواند مدیریت کند برای این است که برای 4 سال توسط مردم انتخاب شده است. بنابراین چگونه است که همه زیر محموعه‌های ایشان بی‌ثبات هستند و حداقل‌ها هم مشخص نیست ولی برای خود ایشان چهار سال مدیریت در سطح کشور تضمین شده است»؟

نماینده شیراز انتشار شایعات درباره تغییر استاندار و مدیران را به نفع استان فارس ندانست و افزود: «به نظر می‌رسد حوزه مدیریت ما بر جامعه در حال متزلزل شدن است و آرام آرام شایستگان و نخبگان از پذیرش مسوولیت‌های مدیریتی سرباز می‌زنند و ترجیح می‌دهند در بخش‌های خصوصی به کار مشغول باشند». 

رئیس سابق گروه مشاوران جوان استاندار فارس در دولت نهم، درباره عملکرد محمدرضا رضازاده، استاندار فارس گفت: «استاندار فارس در زمینه پیگیری و دنبال کردن مسایل و مشکلات استان یعنی اول شناخت این مسایل و مشکلات و دوم هم پیگیری آنها تلاش جدی انجام داده است، یعنی در بحث‌های عمرانی مانند راه‌ها، راه آهن، و تاسیسات زیربنایی در استان عملکردشان مثبت ارزیابی می‌شود».

دستغیب اما عملکرد استاندار فارس را در زمینه مسایل فرهنگی نامناسب دانست. او گفت: «در زمینه مسایل فرهنگی، متاسفانه نه در حوزه‌های مدیریتی خوب عمل می‌شود و نه اینکه مدیریت کلان استان همانند و پابه پای توسعه عمرانی به توسعه فرهنگی اهمیت می‌دهد».

بنابراین در حوزه فرهنگی خلا داریم و در برخی از انتصاب‌ها،ملاحظات سیاسی موثر بوده است و برخی از دستگاه‌ها بهتر از این می‌توانست اداره شود که الان اینگونه نیست.احمدرضا دستغیب افزود: «در همه دستگاه‌های فرهنگی معتقد هستم که بیش از این چیزی که الان هست، می‌شد کار کرد و خود استاندار هم بیشتر از این می‌توانست برای مباحث فرهنگی وقت بگذارد». 

نماینده شیراز تاکید کرد که توسعه باید همه جانبه باشد و توسعه تک بعدی واقعاً فایده ای ندارد. او در پاسخ به این پرسش که آیا مقصودش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌فارس است، گفت: «فقط بحث اداره کل فرهنگ و ارشاد نیست ما در آموزش و پرورش الان مشکلات بسیار جدی داریم. رسانه ملی ما در استان در حد و اندازه و شایسته استان فارس عمل نمی‌کند و دستگاه‌های زیاد دیگری که در فرصت مناسب درباره آنها باید صحبت کرد».
 
احمدرضا دستغیب درباره تغییر استانداران بومی‌و جایگزینی افراد غیر بومی‌گفت: «انتخاب یک مدیر غیربومی‌ برای یک استان در فاصله کمتر از یک سال باقی مانده به پایان عمر دولت، کار معقول، منطقی و صحیحی نیست به جز در بعضی استان‌های مرزی که ممکن است برخی مشکلات خاصی داشته باشند».

او افزود: «در استان فارس که نیروها و ظرفیت‌های زیادی دارد آوردن یک نیروی غیربومی‌ نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه مشکلات را بیشتر هم خواهد کرد». 

احمدرضا دستغیب در پایان گفت و گو با آفتاب درباره تغییر استانداران و ارتباط آن با انتخابات ریاست جمهوری اظهار بی‌اطلاعی کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین