کد خبر: ۷۷۸۶۵
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸
نفرین به سفر که هر چه کرد او کرد

ناشکیبایی هنردوستان در غم از دست دادن شکیبایی

پیکر شکیبایی صبح یکشنبه تشییع می‌شود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در پی درگذشت خسرو شکیبایی موجی از غم و اندوه، اهالی هنر و آحاد مردم را فرا گرفته‌است. 

به گزارش سرویس هنر آفتاب، ساعاتی پس از ارسال خبر درگذشت خسرو شکیبایی جمعی از هنرمندان سینمای ایران برای عرض تسلیت به خانواده این هنرمند به منزل او رفتند.

نسل‌های مختلف بازیگری سینما و تئاتر ایران همچون اکبر زنجان‌پور، داوود رشیدی، مریلا زارعی،‌باران کوثری،‌ حبیب رضایی، بهروز بقایی، پرویز پورحسینی به خانه او رفتند تا برای خانواده‌اش تسلی‌ خاطر باشند. 

بیانیه خانه سینما
خانه سینما هم متن پیام تسلیت خود را بدین شرح منتشر کرد:

«نه مهر فسون، نه ماه جادو کرد
نفرین به سفر که هر چه کرد او کرد

یکی از پر فروغ ترین ستار‌گان سینمای ایران دیگر نمی‌درخشد.

خسرو شکیبایی بازیگر نقش آفرین هزار نقش سینما و تلویزیون آخرین نقش خود را بازی کرد و در یکی از پرفضیلت‌ترین ایام ماه مبارک رجب ما را تنها گذاشت. او بی ادعا از همه قله‌های افتخار بالا رفت و در سکوت هجرت کرد.

خانه سینما این ضایعه حزن انگیز را به خانواده ایشان و به خانواده بزرگ سینما تسلیت می‌گویند روحش شاد». 

فردا 9 صبح، تشییع پیکر خسرو شکیبایی
پیکر خسرو شکیبایی بازیگر سینما و تئاتر ایران روز یکشنبه 30 تیرماه به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) بدرقه خواهد شد.

طبق اعلام خانه سینما این مراسم راس ساعت 9 صبح از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود.
خسرو شکیبایی پس از سال‌ها نقش‌آفرینی در سینمای ایران، امروز جمعه، 28 تیر، در سن 64سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان پارسیان از دنیا رفت.‌ 


پرویز پرستویی، مسؤول ستاد تشییع و بزرگداشت خسرو شکیبایی
سخنگوی هیأت‌مدیره «خانه سینما» از تشکیل ستاد تشییع و بزرگداشت «خسرو شکیبایی» از مقابل «تالار وحدت» به سرپرستی «پرویز پرستویی» خبر داد.

«امین تارخ» ‌اظهار داشت: «ستادی به سرپرستی پرویز پرستویی تشکیل شده است تا کلیه مسائل مربوط به تشییع، خاکسپاری و بزرگداشت هنرمند فقید سینمای ایران (خسرو شکیبایی) اعم از چاپ پوستر، سخنرانی‌ها و ... را پیگیری نماید». 

وی اظهار داشت: «اولین وظیفه این ستاد تشییع و خاکسپاری مرحوم «شکیبایی» است که بر اساس آخرین تصمیم، قرار شده تا با توجه به حضور گسترده مردم، تشییع وی ساعت 8:30 تا 9 بامداد روز یکشنبه 30 تیر از مقابل تالار وحدت در مراسمی ویژه با حضور اهل سینما، تئاتر، تلویزیون و اقشار مختلف مردم برپا شود». 

تارخ گفت: «شکیبایی شخصیتی تکرار نشدنی بود و غم از دست رفتن وی فقط برای اهل سینما و هنر ایران نیست بلکه تمام مردم در این غم سهیم هستند».



این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایران که سال‌ها با حمید هامون در فیلم «هامون» داریوش مهرجویی باورش کردیم و به خاطر این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را در هشتمین دوره جشنواره فجر گرفت، سال‌ها بعد به خاطر فیلم «کیمیا»ی احمدرضا درویش، دوباره این سیمرغ را به خانه برد. 

او سومین سیمرغ خود را هم را برای بازی در نقش عادل مشرقی فیلم «سالاد فصل» فریدون جیرانی گرفت. از آخرین افتخارات شکیبایی هم دیپلم افتخار برای فیلم «اتوبوس شب» کیومرث پوراحمد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۸
0
0
يادش گراميباد.صداي گرم او جاودانه خواهد ماند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۹
0
0
فقدان حضور يكي از هنرمندان برجسته و بارز عرصه هنر را به همه هنرمندان ارجمند و همه هموطنان هنردوست تسليت عرض ميكنم. بايد سالها بگذرد تا گوهري چون حميد هامون! به صحنه تاتر و سينما بپيوندد. روحش شاد و يادش گرامي باد.
مهنوش
ناشناس
|
-
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۹
0
0
روحش شاد، بزرگ مرد با وقار بازيگريي ايران زمين
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۹
0
0
به نام خدا

ضمن سپاس و قدرداني از سايت وزين و جالب آفتاب بخاطر انعكاس مفيد اخبار روز َ با نهايت تاسف و تاثر فقدان مرد شكيبا و گرانقدر را ابتدا به ملت شريف ايران سپس به جامعه ي محترم هنرمندان تسليت ميگويم. و از خداوند براي ايشان علو درجات را خواهانم.

موفق و مويد باشيد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۴/۲۹
0
0
خيلي ناراحتم. يكي ازاسطوره هاي تعالي سينماي بعد از انقلاب , يكي از الگوهاي هنر بازيگري, يكي از بانيان اعتبار سينماي ايران, يكي از علاقه هايم,يكي از اعتبارات جشنوارهاي سينمايي, يكي از اساتيد, يكي از هويتهاي هنريمان از ميانمان رفت. خيلي ناراحتم,.....
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۳۱
0
0
من هم مثل هزاران ايراني ديگر بسيار متاسف شدم كه هنرمندي ارزشمند را ديگر در صحنه نداريم
سهراب چه زيبا توصيف كرد:
زندگي صحنه يكتاي هنر مندي ماست
هركسي نغمه خود خواند و از صحنه رود
صحنه پيوسته بجاست
خرم آن نغمه كه مردم بسپارند به ياد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین